Is er een oplossing voor een te smal matras te verbreden.?

Ik heb twee 1 persoons matrassen, in een twee persoons bed.
De matrassen liggen heerlijk, ik wil geen nieuwe kopen.

Maar in de breeddte mis ik 40 cm.
Bestaat er een matras verbreder oid van 40 cm?

4 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dan moet je er nog 1 naast leggen
SimonV
4 jaar geleden
Als de matras alleen bedoeld is als bedverbreding en niet om op te slapen (je hebt al twee heerlijke matrassen), zou je een Polyether plaat doormidden kunnen snijden en deze beschermen met een groot hoeslaken.
De dikte kun je hier zelf bepalen, afhankelijk van de dikte van je huidige matrassen:
https://www.schuimwinkel.nl/polyether-sg-35-plaat-80cmx200cm.html
Je snijdt het schuim eenvoudig op de gewenste maat met een goed keukenmes.

Antwoorden (1)

Het toeval wil dat matrassen voor wiegjes 40 cm breed zijn. Dit is de standaardbreedte.

Deze matrassen krijg je in meerdere lengtes en diktes.
Je wilt natuurlijk wel dat het even dik is als jouw eigen matrassen en het liefst ook even lang.
Indien je er dan twee onder elkaar legt, heb je de ruimte opgevuld.

Er bestaat ook een site voor wiegmatrassen op maat.
Je kunt dan de dikte en (2X) de lengte zelf bepalen, zodat de ruimte sowieso goed wordt opgevuld.

Alleen weet ik niet of het prijzig wordt.
Bedenk ook hoe je het bed wilt gaan opmaken.

Twee bronnen:

https://www.bol.com/nl/l/wiegmatrassen/N/22886+4287869688/
https://wiegmatrasopmaat.nl/?gclid=EAIaIQobChMI_r3t0K6W4wIVAuJ3Ch18hgt5EAAYASAAEgLuq_D_BwE

Er zijn meerdere sites die een wiegmatras op maat maken.
Misschien willen ze ook wel een matras in 1 lengte leveren.
Toegevoegd op 02 juli 2019 13:44: tekst