hoe kan je koolstoffilters wassen en drogen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet niet af je een afwasmachine hebt.
Anders gewoon daarin doen.
Inekez1
5 jaar geleden
Dat is verschillend per soort filter. Sommige soorten kunnen gewoon in de vaatwasser, anderen kun je met de hand in een heet sopje wassen door voorzichtig op het filter te drukken. Niet schrobben of wringen als je een los filter zonder frame hebt, maar plat in het sop laten liggen en met de hand op drukken en voorzichtig door het water bewegen. Goed spoelen nadien.
Er zijn ook filters die je gewoon niet kunt wassen. Wasbare filters kunnen ook niet altijd eindeloos vaak worden gewassen, soms moet je ze na 5 keer wassen toch vervangen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt. Maximaal 8 keer wassen bestaat ook en dan vervangen. Ligt aan de filter.
Dus als het een wasbare Is, kun je maximaal tussen de 5 en 8 keer de filter wassen. Daarna moet je vervangen.

Antwoorden (1)

Doe de filter in de afwasmachine en gebruik een intensieve wascyclus op max. 70°C, zonder zeep te gebruiken. De filter kan ook onder heet kraanwater gespoeld worden, zonder een spons te gebruiken.
Plaats de filter in de oven wanneer het uitgelekt is. Zet de oven op 70°C en laat de filter twee uur in de oven.