Waarom zitten er steeds blauwe/grijze vlekken in mijn shirts?

Iedere keer als me ma de was heeft gedaan zitten er blauwe/grijze vlekken in. Me ma weet ook niet hoe dat komt, maar ik kan wel iedere keer me lievelings shirt weggooien... Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Erna55
5 jaar geleden
Is het alleen bij jou lievelingsshirtje dat er vlekken in komen ? Is de rest van de was wel vlekvrij ?
In dat geval kun je in het vervolg het best zelf je shirtje wassen met de hand.
Amadea
5 jaar geleden
Wat is de samenstelling van die shirts? Staat er misschien een wasvoorschrift op het etiket?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
T'is dat me moeder het laatst zei op een verjaardag, ik zat ernaast en hoorde het ook (heb geen verstand van die zaken) zei pleurt zo'n kleuren overloop doekje erin dan gaan al die kleuren daarin en blijven de kleren hun kleur houden.

Antwoorden (1)

De vlekken kunnen ook veroorzaakt worden als mensen te vaak wassen op lagere temperaturen. Dan kan er vuil in de afvoer achterblijven en vet van de lagers kan in de trommel terechtkomen. Dit borrelt omhoog en veroorzaakt vlekken. Laat bijvoorbeeld eenmaal per maand de wasmachine op 90 graden (kookwas) draaien.

Ook af en toe soda aan de was toevoegen. Sommige mensen laten hun wasmachine zonder wasgoed met een halve liter huishoudazijn op 60 graden draaien.
fremar