Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een beschimmelde koelkast goed schoon?

Ik heb een koelkast gekregen die helemaal onder de schimmel zit. Ik wil hem wel schoonmaken maar hoe doe ik dat het beste?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4K
paulus811
6 jaar geleden
Fijn kado.......

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij kun je schimmel in een koelkast eenvoudig verwijderen door met een zeepsopje en doekje schoon te maken. Gewoon zeepsopje van wasmiddel en een gewoon niet pluizend doekje. Het materiaal waar de koelkast van gemaakt is, is sowieso niet geschikt voor schimmels, dus je veegt het eenvoudig weg. Ook veel schoon water en sop gebruiken als je het echt goed schoon wilt hebben.
Ik zou zeker niet met chemische ontsmettingsmiddelen werken, aangezien je je etenswaar erin bewaart.
Tegen de achterwand zit een condenswaterdrainage gaatje. Dat raakt weleens verstopt. Vergeet dat niet door te prikken en schoon te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan water +een scheut javel gebruiken,de bleek dood de schimmels.Wel je koelkast meerdere uren laten openstaan en verluchten.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding