Hoe kan ik het doek van mijn parasol reinigen?

Het ziet er nogal grauw uit en past niet in de wasmachine. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ligt een beetje aan het materiaal. Als het een katoenen doek is, dan op de grond leggen en inwrijven met een borstel met biotexoplossing. Laten intrekken en uitspoelen met de tuinslang. Vervolgens een paar dagen open laten drogen.

Is het een synthetisch materiaal dan kun je het met de hoge drukspuit schoonspuiten. Wel eerst behandelen tegen schimmel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ouderwets met de hand en de tuinslang? Beetje wasmiddel oid. en de tuinslang en daarna laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms past ie in de badkuip. kun je hem dan inleggen en laten weken en vervolgens uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parasol uitklappen en van bovenaf schoonmaken. Neem groene zeep in lauw water, maak hier een sopje van. Met borstel inschrobben en in de zon laten drogen. Werkt prima, je bent lekker buiten (wel op trapje staan dus uitkijken) en niet slecht voor het milieu en niet duur voor de portemonnee.
Je kunt de parasol ook voor de helft opzetten, dan kun je er gewoon omheen lopen en van bovenaf op kijken en schrobben.