Hoe je wasgoed drogen zonder elektrische wasdroger?

Ik kan alleen maar elekrische wasdrogers vinden op internet. Ik zat te denken om een deegroller te gebruiken en dan het wasgoed op een plank uitrollen.

Toegevoegd na 13 uur:
Ok ik snap dat ik het gewoon aan een waslijn moet hangen maar het gaat er vooral om dat ik eerst zo veel mogelijk water uit het wasgoed krijg na dat het met de hand gewassen is. Ik probeer zo minimalistisch te leven en mag dus geen verwarming of onnodig elektrischiteit gebruiken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou een waslijntje spannen als ik jou was. Als er alleen maar wasdrogers worden aangeboden die elektra gebruiken, dat is wel heel vervelend. Gelukkig centrifugeren de meeste wasmachines prima (op elektra), dus de was komt er bijna droog uit. Even op het lijntje hangen met van die ouderwetse wasknijpers en de was is binnen een paar uur droog. Met een deegroller zou ik niet meer aan de slag gaan, dan zou ik kiezen voor een wringer. Als dat alles niet lukt zou ik wachten op de wasdroger op windenergie. Ik wens je veel succes. Toegevoegd na 2 dagen: Ah, zit het zo! Als je zo weinig mogelijk elektriciteit wilt gebruiken kun je het best een losse centrifuge aanschaffen. Als je helemaal geen elektriciteit wilt gebruiken moet je op zoek gaan naar een wringer. Zo deed mijn moeder het vroeger ook toen ze nog geen wasmachine of centrifuge had: ketel op het vuur en wassen maar. Daarna door de wringer, spoelen, wringer en klaar. Google even op wringer, de afbeelding lukt niet.

Je hebt ook gaswasdrogers. Deze zouden zuiniger zijn dan de electrische.

Waslijn, knijpers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100