Hoe maak je bokshandschoenen schoon?

Ik denk niet dat de bokshandschoenen in de wasmachine moeten. Maar hoe maak je ze dan wel schoon?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (2)

Tja, er zijn allerlei adviezen vooraf, @Gwenda, maar ik heb (behalve ventileren/ luchten) slechts één advies gevonden :

"Op zich is leer wel te wassen, maar het kan kleur afgeven, en hard worden met drogen. Nooit op de kachel drogen, mocht je het proberen." (zie bron)

"Na elke training moet je je bokshandschoenen uit je sporttas halen. De bokshandschoen nemen tijdens de training veel zweet op en daarom moeten ze goed luchten. Leg ze in een goed geventileerde kamer of op het balkon.
Gebruik je bokshandschoenen altijd in combinatie met bandages of gel wraps. Dit heeft twee voordelen: je bokshandschoenen gaan minder stinken en je beschermt je pols en knokkels goed."
(zie bron)

"Op zich is leer wel te wassen, maar het kan kleur afgeven, en hard worden met drogen. Nooit op de kachel drogen, mocht je het proberen." (zie bron)

Altijd bandages dragen (nemen het zweet op), wel altijd wassen.
Na sporten : wc rolletjes er in , nemen zweet op (pas eruit voor volgende training). luchten

Antwoord

Je zou leer 'wassen' kunnen proberen, maar kans op kleurverschil en vooral dat het leer hard kan worden.
Bij bokshandschoenen winkel als (nieuwe) klant informeren hoe en wat, zij zouden dit moeten weten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Leer:...Wel is het onderhouden van leren handschoenen van groot belang. Vet hiervoor de handschoenen één keer per maand in met ledervet, anders gaan de lederen handschoenen als snel scheurtjes vertonen door uitdroging. ...etc. https://www.fightgloves.nl/bokshandschoenen-advies

Toegevoegd na 21 minuten:
http://forum.bodybuilding.nl/topics/review-hoe-maak-ik-mijn-stinkende-bokshandschoenen-echt-schoon.312794/

Toegevoegd na 26 minuten:
Misschien de ultime tip? ::))

Iwan 25-02-2005, 11:20 http://www.mixfight.nl/forum/archive/index.php/t-51648.html
Tip:
* Draag altijd windsels in je bokshandschoenen. Die kunnen namelijk WEL in de was!
* Direct na het trainen handschoenen uit je tas, en laten luchten
* Als de stank er eenmaal inzit heb ik hier nog een supertip. Gooi na trainen wat vanille suiker (poedervorm) in je handschoenen. Effe een dag laten zitten. Volgende dag goed uitkloppen, en de stank is 99% weg. Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
werkt helaas niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Gwenda
Bedoel je de vanillesuiker?
Je bokshandschoenen kun je eigenlijk niet echt schoonmaken zonder ze schade aan te doen. Je kunt ze wel weken, mits het geen leren handschoenen zijn.

Ander raad ik aan om ze een paar dagen in de vriezer te leggen. Dat doodt de bacteriën. Het stinken van de handschoenen wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën.

Je kunt het hieronder allemaal nog een nalezen.

https://www.matclub.nl/stinkende-bokshandschoenen/