is er een manier om niet te hoeven strijken?

Placemats, komen altijd verfrommeld uit de was. Ook als ik kreukvrij was. Ik woon op een zorgboerderij, dus moet steeds weer vragen naar een strijkijzer. Is er een manier om die placemats weer netjes te krijgen, zonder strijkbout?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
De stof van placemats is nogal stug, dat kan je wat gladder maken door ze glad op te hangen om te drogen. Maar als je ze uit een droger haalt, zal je ze altijd moeten strijken.
Amadea
8 jaar geleden
Geen placemats van stof, maar van vinyl gebruiken. Die veeg je met een nat doekje weer schoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet alleen glad maar ook nat ophangen,
dus niet of bijvoorbeeld op 400 of 700 toeren centrifugeren.
De rest van de was kan dan alsnog een 2e keer op maximaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel wasverzachter en in de droger.

Antwoorden (1)

Dat kan, je moet je goed en stevig uitkloppen zodat je er zo min mogelijk kreukels overhoudt, maar je moet het ook netjes in de droger leggen. Gooi je het erin, dan kan je niet zo goed niet uitkloppen.