Hoe krijg je die vlekken eruit?

Mijn zoontje maakt nogal vaak zijn billetjes niet goed schoon na het poepen, hierdoor komen er vlekken in z'n onderbroekjes. Ik krijg ze er niet uit door ze alleen in de wasmachine te doen. Op het etiketje staat dat ik ze ook niet heter dan 40graden mag wassen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Biotex, of die rose zooi, weet je wel wat je moet vertrouwen, oxyaction enz. Het werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het wassen inspuiten met shout of ossengalzeep. Na het wassen in direct zonlicht laten drogen.
14 jaar geleden
hoe oud is je zoontje
misschien kun je hem na de grote boodschap even napoetsen dan heb je ook het probleem niet meer met wassen van het ondergoed
het is toch belangrijk dat ze leren goed te poetsen anders dan kon hij wel eens hele schrale billen krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heel goed helpt is de vlek insmeren met gewone groene zeep.
Dan het ondergoed in de wasmand doen en later gewoon meedraaien...
Volgens mij kan je dat ondergoed best wel op 60 graden wassen hoor....gewoon eens eentje proberen....succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een beetje schampoo erop en in laten trekken gewoon een goedkoop huismerk, werkt onvoorstelbaar goed.
Bio-tex kan ook maar is een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik voor alle vlekken shampoo en meestal werkt het perfect +1
verder gewoon op 60 graden wassen als het vuil is, voor ondergoed kan dat prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij dus ook, maar daarna draai ik het gewoon op 40 graden en dat maakt ook schoon.
Biotex werkt prima, maar ondergoed MOET je natuurlijk kunnen wassen op MINIMAAL 60 graden, eigenlijk zelfs incidenteel op 90. En meestal kun je dat gewoon DOEN, ook als er minder op staat ; het is vaak alleen het eventuele plaatje dat in 'gevaar' komt bij heter wassen. Ondergoed alleen op 30-40 graden wassen, is verre van hygiënisch.

Zo te lezen echter is je zoontje ook nog iets te jong om zijn eigen billen goed af te vegen. Sommige kinderen, en zeker jongetjes, hebben daar vaak wel tot hun pakweg zesde hulp bij nodig. Nat wc-papier ter beschikking stellen wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nat toiletpapier had ik vroeger ook voor mijn kinderen, hiervan kreeg een kind een flinke schimmelinfectie. Ik kreeg het advies van de huisarts om dit niet meer te gebruiken.
In ieder geval ondergoed voor hem kopen wat je heet mag wassen. Liefst wit en die dan wassen met ander spul wat 60 of 90 graden kan hebben.

En anders gekleurd, maar wel bij de 60 graden was doen.

Je kunt toch niet iedere onderbroek apart gaan insmeren met een voorbehandel middel. Dat is wel een oplossing voor incidenteel, maar niet voor alles. Dat lijkt mij geen doen.

Hoe oud is je zoontje? Moet je hem niet nog helpen met het afpoetsen van zijn billen? Dat kan je hem op die manier toch leren? Afvegen tot het papier schoon is.

Vochtig toiletpapier. Ik vond het een overbodige luxe, maar tegenwoordig zie ik het nut er wel van in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem gewoon weer pampers om doen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet leuk de bruine vlekken in de onderbroeken van je zoontje.

Je zou je zoontje kunnen aanleren om na gebruik van wc papier zijn biiletjes af te doen met nat doekje.Je hebt er speciale doekjes voor weet even de naam niet meer.

Ossegalzeep, shout, groene zeep of een ander merk van een vlekkenspray.Zelf heb ik van Hara schoonmaak middelen en dat werkt ook erg goed.

Ik was de onderbroeken dan ook weleens op 50 of 60 graden.

En anders onderbroeken kopen die je op 60 of op een hogere temp. kan wassen.