Albert Heijn is gestopt met de verkoop van ecologisch parfumvrij waspoeder. Wie weet een goed alternatief?

Ik ben voor veel wasmiddelen allergisch, ook voor Neutral wasmiddel.

8 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Zelf maken.
Niet veel werk en nog goedkoper en je hebt volledige controle over wat erin gaat.
http://www.hetkanwel.net/2015/07/06/recept-zelf-wasmiddel-maken-spotgoedkoop/
Er zijn een paar variaties, maar dit is de basis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Ecover zero is een alternatief, of dat voor jou ook geldt zou je moeten uitproberen. Dit bestaat in vloeibaar en poeder. Voor zover ik weet is dit alleen online te koop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hopelijk heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de middelen die verkocht worden bij de eko winkels? Zou dat iets kunnen zijn? Waarschijnlijk zijn die wel duurder, maar mogelijk zijn die beter bij een allergie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Biologische wasmiddelen worden meestal goed verdragen bij allergieën, maar dat is niet altijd het geval. Ecologische middelen zijn minder milieubelastend en worden sneller afgebroken, deze producten staan ook bekend omdat ze in de regel minder allergieën veroorzaken. Helaas veroorzaken ook plantaardige producten allergische reacties, waardoor deze niet geschikt zijn voor alle oorzaken van allergische reacties.
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt. Alleen jammer dat die ecoproducten vaak zo verschrikkelijk duur zijn. Dat kan ik niet betalen. Ik ga de tip om het zelf te maken eerst maar eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, ze zijn duurder in de meeste gevallen. Doe wat voor jou goed voelt.
Ecover valt wat prijs betreft wel mee, maar dan krijg je weer de verzendkosten erbij.
Succes met het maken van je wasmiddel.
https://www.drogist.nl/merken/merk:ecover.htm?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=04.%20Huishouden%20BE%202&utm_term=ecover%20kopen
Je kunt de producten van Neutral proberen. Ook het merk Klok heeft een bont en een witwas middel. Kijk eens of je minder reageert als het in poeder- of vloeibare vorm gebruikt wordt.
Wat ook weleens wil helpen: de wasmachine niet op een kort wasprogramma gebruiken met een lagere temperatuur. Op langere programma's gebruikt je wasmachine nl. meer water (waardoor het beter gespoeld wordt) en een hogere temperatuur zorgt ervoor dat het wasmiddel beter wordt verdeeld. Wat mooi zou zijn: extra laten spoelen met warm water. Warm water laat het wasmiddel nl. beter oplossen. Spoelwater wordt door de meeste machines niet verwarmt. Er zit wel een knop "spoelen" op, maar ook niet alle machines zijn dan met een temperatuur in te stellen (een korte wasgang draaien met een hogere temperatuur kun je dan overwegen).
Vaak wordt natuurazijn gebruikt als laatste spoelmiddel. Maar dit lost geen wasmiddelenresten op. Zeep laat zich wel oplossen door zeep. Gek genoeg kan het helpen om met gewone (Sunlight)zeeptabletten een sopje te maken en hiermee zeepresten te laten verbinden. Maar dan moet je toch nog weer naspoelen (stel dat je ook niet tegen tabletzeep kunt).
Sommige mensen reageren minder (of soms meer) wanneer het wasgoed in de droger gedroogd werd.
Het is dus een beetje huid afhankelijk hoe sterk je reageert.
Succes!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik vergat nog 1 merk: Ecover. Te koop bij o.a. natuurvoedingszaken en sommige grotere supermarkten.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ecover bevat wel parfums, maar de meeste mensen kunnen hier toch tegen.