Wit in wit/grijs jurkje blauw gekleurd in de was, hoe het witte weer wit krijgen?

Ik heb enkele weken geleden een super leuk jurkje gekocht waar ik helemaal verliefd op ben. Een jurkje van een grijzige stof met daar doorheen wit geweven wat zorgt voor een wollige uitstraling.

Nu heb ik het jurkje gewassen met veelal grijze was. Maar ook een donker blauw jurkje zat in deze was. Het wit/grijze jurkje waar het om gaat heb ik binnenstebuiten gewassen en had dus niet gezien dat het witte in dit jurkje blauw gekleurd was. Dus alle was is in de droger gegaan en nadat de was droog was zag ik dat het jurkje extreem verkleurd was.

Nu ziet het jurkje er niet mooi meer uit. Ik heb het direct weer in laten weken met extra vanish oxy action ofzo speciaal voor witte was. Na het weken nogmaals in de wasmachine gestopt met dit zelfde waspoeder.

Maar helaas zie je nog steeds de blauwe gloed. Het jurkje is niet meer te koop in de winkel, en eigenlijk kan ik er zo niet meer rondlopen.

Is er een manier dat ik dat blauwige er toch nog uit kan krijgen zodat het jurkje toch iets witter wordt? Ik ben bang dat ik er niets meer aan kan doen aangezien het al de droger in is geweest direct na het wassen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
ik vind de kleur zo ook wel leuk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De droger zal het inderdaad onmogelijk kunnen maken de kleur eruit te krijgen. Bij de drogisterij zijn verschillende middelen om doorgelopen was te redden te koop, maar of dat nog werkt? Echfa wit zou een oplossing kunnen zijn, maar voor zover ik weet bestaat dat niet meer :(
Dus even naar de drogisterij en hopen dat het lukt.
Amadea
8 jaar geleden
Ja hoor, crea, Echfa wit bestaat nog. Maar dan onder de naam Biotex. Bijvoorbeeld bij AH: http://www.ah.nl/producten/product/ah619997/biotex-echfa-wit
Pieterke
8 jaar geleden
Kun je het hele jurkje niet zwart of donkerblauw verven? Dan krijg je wel kleurverschillen maar dat is misschien juist wel mooi.
Ik vind de kleur zoals die nu is overigens ook leuk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Amadea, ik denk dat je met Echfa wit een kans maakt dat de blauwe gloed weer wit wordt.

Antwoorden (1)

Probeer de echte (groene)zeep
ofwel vloeibare bruine zeep!
Dus geen driehoek zeep,dat is alleen nog een oude merknaam,maar niet meer het orginele produkt.
In Nederland niet meer verkrijgbaar helaas! Wel in belgie !
Laat het 24 uur weken, en daarna uitspoelen
Succes.