Ik heb mijn overgordijnen (6 stuks) laten reinigen bij de stomerij, bijna 200 euro. In 1 ervan zit nu een groot vierkant gat. Wat zijn mijn rechten?

Het lijkt of het gordijn in een machine heeft vastgezeten of zo. Ik heb meteen gebeld toen ik het ontdekte; kan een schadeformulier komen invullen, maar dan krijg ik misschien de schade van dat ene gordijn vergoed. Ik kan dan toch moeilijk 5 van de 6 gordijnen ophangen en 1 andere kopen, want dezelfde zijn waarschijnlijk niet meer te koop, óf met kleurverschil, dus in feite moet ik nu wel 6 nieuwe gordijnen aanschaffen. Ze hangen bij elkaar in de huiskamer (2 voor, 2 achter en 2 opzij), dus 2 andere gordijnen is ook geen optie, ik wil wel overal dezelfde in één kamer. Ik begrijp dat de stomerij waarschijnlijk geen 6 nieuwe gordijnen zal vergoeden, maar wordt nu dus wel enorm op kosten gejaagd. Weet iemand wat in zo'n geval een redelijke richtlijn is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De vergoeding wordt bepaald door het afschrijvingspercentage en de NETEX hanteert voor gordijnen 5 jaar.
In de bron staan uitspraken van de geschillencommissie, die kunnen je een idee geven hoe ze met klachten omgaan.
Zie ook mijn reactie over leveringsvoorwaarden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de 6 gordijnen tegelijkertijd zijn aangeleverd worden ze beschouwd als 1 zaak en geldt de schadevergoeding voor de 6 gordijen.