Hoe kan ik het beste een waterkaraf schoonmaken en drogen?

Ik drink dagelijks water uit een waterkaraf, welke een smalle opening heeft met een dop. Hoe zou ik deze het beste kunnen schoonmaken en drogen?
Je kan er bijvoorbeeld moeilijk met een theedoek in om te drogen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pure azijn goed warm (niet kokend)

Antwoorden (2)

Er bestaan ragers om flessen schoon te maken. Je hebt er met (plastic) haren die zowat overal in kunnen en je hebt er met een stukje rubber eraan. Die laatste zijn eigenlijk meer schrapers. Met droog zout kan je goed schoonmaken of met schoon zand. Zout en zand schuren. Schuurpoeder en vloeibaar schuurmiddel schuren ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Drogen kan je door je karaf op de kop in je droogrek te zetten. Heb je geen droogrek dan op de kop in een vergiet met theedoeken er omheen zodat hij niet omvalt maar er wel van onderen lucht bij kan om hem vanbinnen te laten drogen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je enig idee waar ik zoiets kan kopen en onder wat voor naam? Ik vind vooral borsteltjes voor je tanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heet flessenrager. Ze zijn te koop bij de Hema, de drogisterij, babywinkels zoals Prenatal en de warenhuizen.
Goed plan zondag.
zondag
8 jaar geleden
Misschien ook nog bij Blokker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tuitenragers.
De karaf kun je makkelijk reinigen, door er een paar Steradent tabletten in te doen, eventueel in kleine stukjes gehakt, de karaf vullen met warm water, tot ongeveer de helft. Er bestaan ook speciale balletjes, waarmee je je karaf kunt reinigen, zie ze in de bron.
Het drogen kan in de oven, op een lage temperatuur, maar ook met behulp van een fohn, al is dat laatste niet erg hygiënisch. Wel even omspoelen voor gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Waarom tot helft vullen eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat de Steradent of soort gelijk product gaat bruisen. Iets boven de helft is ook mogelijk, maar vul hem zeker niet te hoog.