Is het mogelijk om de kleur in mijn spijkerbroek terug te krijgen?

Zijn er bepaalde wasmiddelen of andere trucjes om de kleur in mijn spijkerbroek terug te krijgen?
Een van mijn favoriete (blauwe) spijkerbroeken is nog helemaal goed, geen scheuren of iets dergelijks, alleen de kleur is vervaagt. Dit ziet er niet mooi uit.

Is er iemand die hier iets op weet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Bij o.a. Kruidvat kun je textielverf kopen, dat doe je samen met je te verven kledingstuk in de wasmachine en zo wordt het geheel geverfd.

let wel op dat je de eerste keer/keren hierna niet gelijk een hagelwitte was draait..... De verf blijft een paar beurten zichtbaar in de machine
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Summo
8 jaar geleden
Dan is het geverfd maar het heeft echt niets meer met de oorspronkelijke spijkerbroek kleur te maken. Het is dan egaal blauw bijv en zo is een spijkerbroek nooit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik lees overal dat de kleur egaal wordt, maar niet de vraag of minder verf minder goed dekt (want dan zou je de vale plekken blijven zien) Wat ik wel lees is dat je de nu vale plekken na het verven kunt destressen met bijv schuurpapier om het toch wat valer te krijgen. En dat de vale plekken na verloop van tijd (=heel vaak wassen) wel terugkomen.
Of dat je na het wassen een nette broek hebt van spijkerstof Het is een beetje wat je zelf wilt.
En aan jou hoeveel je te verliezen hebt. Draag je de broek nu nog? Als je hem nu alleen nog in de kast hebt liggen, heb je in feite niets te verliezen met het proberen te verven. http://forum.viva.nl/forum/mode-beauty/iemand-ervaring-met-verven-spijkerbroek/list_messages/59176 http://www.dylon.nl/help.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
even goed lezen in de gebruiksaanwijzing. Volgens mij is het verven, dan een keer spoelen (=wasbeurt 1) en dan nog een keer de machine leeg laten draaien op een lang programma, of met een gelijke kleur erin. Het valt dus wel mee, als je een dagdeel de machine in beslag neemt. Succes!