Hoe krijg je spochtplekken uit kleding?

Er heeft vochtige kleding in een plastic tas gelegen..erg verspocht...het is de werkkleding van dochter lief ...HELP!

weet iemand hoe je die zwarte /groene spochtvlekken uit kunt krijgen?

geprobeerd: biotex groen, dreft, ossegalzeep/masaige zeep....( wit in de kookwas) de vlekken zijn niet weg.

het gaat niet alleen om witte kleding maar ook om gekleurd.

Toegevoegd na 1 uur:
het lijkt een soort schimmel en als je maar lang genoeg de vochtige kleding in een tas laat zitten dan word het vanzelf zwart ;-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/weervlekken-lakens.27064
Zoek eens onder weer vlekken staan er nog meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn spochtvlekken hetzelfde wat ik ken als weervlekken/weerplekken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spocht, ik had er nog nooit van gehoord!
Ivana
14 jaar geleden
Jazeker, het werkwoord is: "verspochten" en wordt veelal alleen in het oosten des lands gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...ja ik kom inderdaad uit het oosten van het land.
ik denk dat het zonder dialect inderdaad weervlekken heet.
het lijkt een soort schimmel en als je maar lang genoeg de vochtige kleding in een tas laat zitten dan word het vanzelf zwart ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed spocht is dus weer. Ik kende dat woord niet. Ik heb mijn hele leven alles wat door het weer was aangetast, weg moeten gooien. (na een hoop geprobeer). Ik wilde als antwoord geven: niets helpt, maar dat wordt verwijderd door de moderatoren.
Ivana
14 jaar geleden
Als ergens het weer (spocht) in gekomen is, helpt er geen lieve moeder meer aan. Spocht (weerplekken) is een teken van rot en wat verrot is krijg je nooit meer goed.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je weervlekken bedoeld.

Hiervoor is HG weerplekkenreiniger in de handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het eens met vlekkentovenaar voor vocht en inkt. Het is zo'n klein, geel flesje, te koop bij de drogist. Je moet voor textiel de hele inhoud oplossen in 5 liter water, en het er goed lang, tot zelfs een dag, in laten weken. Daarna gewoon wassen zoals je altijd doet.

Dat weken is misschien voor de gekleurde kleding een nadeel. Probeer het eerst op het witte goed en kijk of de oplossing sterk genoeg is om het korter in te weken voor je bonte was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Witte goed kan je gewoon in de bleek zetten, een flinke scheut in water en dan af en toe even de was omroeren.
Daarna goed wassen, kijk uit dat je het goed niet in aanraking brengt met gekleurde was of je eigen kleding anders zit je weer met bleekvlekken in je kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biologisch inweken, en dan wassen en Reckit blauw toevoegen.
Direkt op de vlek waterstofperoyde aanbrengen (wel ff testen wat het met je weefsel doet.
En belangrijker nog, dochter aanpakken, van iemad die werkt mag je voldoende verantwoording verwachten goed met spullen om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je was advies .
Voor het aanpakken van mijn dochter heb ik echter geen advies nodig want hier is overmacht een oorzaak