Verfspatten moet je direct deppen en verwijderen, composiet is een mengsel van verschillende componenten meestal ook kunststof, als je hierop gaat schuren is er kans op onherstelbare schade. Composiet is tegen zeer veel chemicaliën bestand, ik zou het dus rustig proberen met terpentine of wasbenzine, na het zoveel mogelijk op deppen van de verf met keukenrol. Maar om het zeker te weten: neem contact op met de leverancier van je gootsteen hoe je dit het beste kunt reinigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk bedoel je een Composiet gootsteen.
Dit is natuursteen afhankelijk of het nog behandeld is zijn er speciale composiet reinigers
Als je bijvoorbeeld ook snel vetvlekjes ziet zou ik zeker niet te veel gaan rommelen
Je kunt proberen voorzichtig reinigen met een mild schuurmiddel en een scotch brite sponsje
Ook kun je proberen met sodawater , wel gelijk goed naspoelen .
En dan nog wat voor verf is het , Natuursteen kan wat zuigen dus bijvoorbeeld watergedragen verf zal heel lastig in 1 keer te verwijderen zijn .
Succes