Vloerkleed stinkt ineens na zelf wassen, hoe kan dat?

2 weken geleden heb ik mijn vloerkleed ( kort harig) in de tuin gewassen met de tuinslang, wat wat warm water, vloeibaar wasmiddel, goed geschrobt met een borstel en goed uitgeslpoeld. Daarna het kleed hangend laten drogen ( was warm weer).

Het kleed ruikt sindsdien niet fris, voor het wassen was hier geen sprake van.
Het ruikt naar vieze voeten een beetje en naar een hond min of meer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.8K
Rieneke1
9 jaar geleden
Toch te lang nat gebleven vrees ik.
Ik zou er wat azijnwater over sprayen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je tip!

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het vloerkleed toch niet door en door droog geweest. Ik heb dat ook weleens met de badmat gehad die ik gewassen had.

Hang het een tijdje in de wind en herhaal dit zonodig.

Wat je ook kunt doen is het volgende: ´s Avonds voor het naar bed gaan flink wat waspoeder op het kleed strooien en dat de volgende dag pas op stofzuigen. Het waspoeder heeft dan vermoedelijk de lucht geabsorbeerd.
In plaats van waspoeder kun je ook soda gebruiken.
Als je daarna de rest van je huis gaat stofzuigen ruikt dat ook lekker door het waspoeder of de soda in de stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eer een vloerkleed droog is kan lang uren ,14 dagen (ligt aan de vezel )is r wol in of cachmir ??????goed geschrobt ,,,,,,maar op de wasdraad afspoelen met felle straal ,om de vieze geuren af te spoelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor t antwoord en de tip.
Heb t kleed na anderhalve dag drogen in de hete zon ( toen over de 30 gr). Zag en voelde droog.
Het kleed stinkt wel wat minder dn de 1e dagen maar als ik thuiskom en het raam of de tuindeur staat niet open dan ruikt het echt enorm. Heb er een nacht waspoeder op gedaan en opgezogen, lijkt iets minder maar ga t nog met soda proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is geen echt wollen kleed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aparte tip, leuk, ga ik ook uit proberen.

Andere antwoorden (1)

Zet gewoon een pannetje met wat azijn op een laag pitje,en laat het zachtjes een kwartiertje koken cq verdampen.
Grote kans dat de vervelende luchtjes zijn opgelost!
Succes