Hoe zorg ik ervoor dat ik minder stof heb op mijn kamer?

Het gaat om een slaapkamer van ongeveer 4 bij 3 meter. Ik kan best wel slecht tegen stof, want ik krijg er al vrij snel een loopneus van. Er is wel veel papier op mijn kamer en een klein tapijtje; verder ligt er gewoon zeil op de grond.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Simpel: goed ventileren, vaker stofzuigen, vaker een sopdoekje overal langs halen, en overtollige zaken verwijderen.
Rieneke1
9 jaar geleden
In plaats van stoffen met een stofdoek, het stof afnemen met een vochtig doekje (vergeet ook niet de hoge delen in je kamer, oa je lampen). Verder regelmatig stofzuigen en dweilen. Je kamer luchten door ramen open te zetten en je beddengoed niet in je kamer uitkloppen en wel regelmatig wassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De oppervlakken waar veel stof komt insmeren met een beetje wasverzachter. Die stoot namelijk stof af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
- Eventuele stoffen dingen, zoals gordijnen en kleed vervangen door iets van glad materiaal
- Stofzuiger gebruiken met een zogeheten "hepa-filter"
- Ionenlamp ophngen/neerzetten

Toegevoegd na 1 minuut:
+ "a" tussen "oph" en "ngen" :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het krijgen van stof is niet te voorkomen.
Voor een deel zijn het huidschilvers van je zelf.
Voor een deel van de gordijnen.
Voor een deel van de meubels, vloerkleed.
Voor een deel van papier en boeken.
Voor een deel uit een ander deel van het huis.
Voor een heel groot deel van je eigen kleren en beddengoed.
Voor een deel van buiten af.
Alles slijt, dus alles geeft stof.
Voordat je kleren aan gaat trekken, even buiten uit kloppen, scheelt veel stof.
Papieren opbergen in dozen die je kan afsluiten.
Iedere dag je zeil vochtig afnemen, want daar ligt het meeste stof.
Mogelijk ligt je allergie niet bij het stof, maar bepaalde soorten voedsel, drinken, huisdieren enz.