Is bleek schadelijk voor verf?

Ik lees vaak de tip om bleekwater te gebruiken om schimmel te verwijderen. In de badkamer heb ik witte verf op de muren.

Toegevoegd na 5 uur:
Er staat ook dat je goed moet naspoelen. Echter zorgt dit ook voor meer water en vochtigheid. Heeft het naspoelen te maken met het aantasten van de verf of de gezondheidsaspecten van bleek? Goed luchten zou ipv goed naspoelen zou dan praktischer zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Nee, bleek is niet schadelijk voor verf.
Verdun het wel voor gebruik, ventileer goed, en meng niet met andere schoonmaakmiddelen.
Definitief verwijderen gaar trouwens niet lukken, na verloop van tijd komt de schimmel weer terug.
Rieneke1
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bleekwater is een giftige en gevaarlijke vloeistof, die veel materialen kan aantasten.
Dus nooit er voor gebruiken, is ook voor de mens erg gevaarlijk.
Gebruik tegen schimmel in de badkamer de daarvoor bestemde middelen die je zonder gevaar kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ed, in de speciaal daarvoor bedoelde middelen zit ook bleek, zoals in het spul van HG.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar dan is het niet in een gevaarlijke concentratie, maar ook dan moet je nog oppassen.
Is het gewone latex, watervaste latex of witte lakverf die op de muren zit? Wat gebeurt er met de verf als je er met een gewone vochtige doek over gaat? Kan de verf niet tegen vocht, dan kan de verf ook niet tegen bleekwater. Kan de verf wel tegen vocht, dan kun je gewoon met een vochtige doek, spons of borstel de muur schoonmaken. Tenminste, als het niet te veel schimmel is. Is de muur zwart van de schimmel? Dan het beste de verf van de muur steken en opnieuw aansmeren, schilderen of betegelen. De schimmel zal dan namelijk ook onder de verf zitten.
Wat je ook doet - met of zonder bleekwater - goed ventileren!