Hoe krijg ik schimmel(geur) uit rijstkoker?

Een paar weken geleden had ik rijst genaakt, en mijn vriendin had de mijn rijstkoker opgeborgen om later schoon te maken. 2 weken later maakte ik me rijstkoker open, en zat er een grote schimmel wolk in. Ik heb de pan in de rijstkoker vervolgens 2 keer schoongemaakt, maar de geur is er nog steeds. Hoe krijg ik dit weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Doe er water en een scheut azijn in en kook dat een paar minuten, laat het water vervolgens een half uurtje afkoelen en spoel het dan weg, als het goed is, ruikt je rijstkoker hierna weer fris.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe kokend heet water in de pan doe er een beetje bleekmiddel bij kook dat,een beetje azijn door de pan dat ook laten koken na het bleekmiddel. En dan ruikt het nog een beetje naar azijn maar als je dan nog wilt weg kook schoon water en laat dat een urtje staan met een deksel erop