Hoe verwijder ik kleefpasta uit mijn wollen trui?

Bij het happen voor een prothese is bij de tandarts wat pasta op mijn mooie handgebreide trui gelekt. Ik kan het niet verwijderen met water/ alcohol/ nagellakremover en evenmin door het op te strijken net als kaarsvet. Hoe krijg ik het hard geworden spul van de trui? Peuteren werk ook niet. Enige alternatief is overmazen maar misschien weet iemand een oplosmiddel waar de pasta mee kan worden weg gehaald.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een tandarts gebruikt alginaat voor dit soort dingen. Dit is een natuurlijke polymeer gemaakt van zeewier.
Je moet dus alginaatoplosser hebben om dit echt te verwijderen. Ik zou even de tandarts bellen om te vragen of hij dit toevallig in huis heeft. Hij zal dit vast wel eens eerder meegemaakt hebben.