Wat is het meest onhygiënische plek in huis?

Micro-organismen zijn in de meeste gevallen onschuldig en vaak zelfs nuttig.
Maar een aantal zijn ziekteverwekkend en worden doorgegeven via handen, lucht, voedsel, water, voorwerpen, enz.
Dus is mijn vraag, wat is nou in huis de plek waar je het meeste kans loopt op ziekteverwekkende micro-organismen.
Met andere woorden, wat is de meest onhygiënische plek in je huis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weer een déjà vu....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een soortgelijke vraag twee dagen geleden gesteld maar die is verwijderd omdat het een discussie op gang zou brengen en omdat er geen link aanwezig was.
Ik stel dezelfde vraag nu weer maar dan onderbouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het toilet schijnt in een gemiddeld huishouden één van de schoonste plekken in huis te zijn. Omdat we het toilet (panisch als we zijn voor bacterien) vaak met chloor schoonmaken.
Ik neem zelf altijd de deurklink en dat stukje eronder mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jig je zou er smetvrees van krijgen ;))

Het beste antwoord

Ik denk dat je in je eigen huis niet zo veel kans loopt om door die zg ziekteverwekkende micro-organismen een ziekte op te lopen.
Die organismen horen bij het leven, zijn daar een deel van en zijn ook niet uit te roeien.
Bovendien zijn het in je eigen huis "je eigen" bacterien, waar meestal jij en je huisgenoten al lang resisten voor zijn.
Bijv: Mijn toetsenbord wordt alleen door mij gebruikt.

Vaatdoeken schijnen in Nederland heel erg te zijn, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand 6 weken met hetzelfde vaatdoekje doet.

Ikzelf denk inderdaad de slechte hygiene na gebruik van toilet, waardoor deurklinken wel eens heel erg zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Het toetsenbord van je PC, met stip op één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk achter je PC zitten. Toetsenbord en muis wemelt van de bacteriën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja vaatdoekje heb ik gezien op T.V
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaa dat had ik ook gehoort +je
vooral de kleinere dingen die je niet vaak schoonmaakt,
afstandsbediening, mobieltje, toestenbord. iedereen zit er met de vingers aan en vaak schoongemaakt word het niet
14 jaar geleden
je toetsenbord... het blijkt dat de wc-bril schoner is dan je toetsenbord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan wel.. ik douch twee keer per dag en elke keer nadat ik op toilet heb gezeten boen ik die bril gewoon omdat het me zo is aangeleerd.
Voor het onderzoek werden in 7 landen 1120 oppervlaktes in huizen op bacteriën gecontroleerd. Vooral de keuken bleek een broedplaats voor bacteriën te zijn. Maar liefst 90 procent van alle vaatdoekjes, bijna de helft van alle spoelbakken en 1 op de 6 koelkastdeuren bevat miljoenen ziekteveroorzakende bacteriën zoals E-coli, brengers van urinewegen infecties, longontsteking en diarree.
Ondanks dat de badkamer schoner is dan de keuken, mag deze niet vergeten worden bij de voorjaarsschoonmaak. 1 op de 4 badkuipen en douches bevat nog steeds ziekteverwekkende bacteriën en 14 procent van de kranen is besmet met E.coli. Deze bacterie verspreidt zich makkelijk door onvoldoende reiniging en slechte handhygiëne na gebruik van de toilet. Poep- en plasresten komen dan ook regelmatig voor op deze plekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stofzuiger, zeker als het er één is met een zak, is het meest onhygiënische plek in huis. Het is letterlijk een broeinest van bacterien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plek op het aanrecht waar altijd het werkdoekje ligt en de kraan+wc.deur klink

Toegevoegd na 47 seconden:
En ik denk ook wel de steel van de toilet borstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je portemonnee, je wilt niet weten wat er allemaal op je geld zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja afschuwelijk, we moesten een keer geld testen op bacterien in zo een klein bakje met iets dat op honing leek.
Nou ik had echt een tijdje niks meer aangeraakt hoor..
Maar goed.. geld is geld, je komt er niet onderuit en toen in die tijd kon je nog niet pinnen bij de snackbar
de kattebak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij de spoelbak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft is meest onhygiënische plek in je huis, dat is de wc, achter de bankstel zit er ook hoop vuil op. Achter je wandmeubel. Onder de kraan dat buisjes zit er ook van alles in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het handvat/deurgreep van de koelkast.
Deze gebruik je tijdens het koken (onbewust) vaker dan je denkt. 'Even snel' met de kip-vingers de paprika, of boter, of andere benodigdheden pakken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kattenbak, en het vaat doekje...............ik heb zelf geen kat maar het dat gelezen...................