Hoe maak ik mijn matras nu schoon?

Mijn Brinta-kat zat per ongeluk opgesloten in onze slaapkamer. Waarschijnlijk uit stress (het arme dier!) heeft ze op ons matras geplast. Kan ik dit nog schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brinta-kat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ze heet Brinta....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde het ook al vragen...

Het beste antwoord

ja, eerst een sopje van biotex groen een tijd laten inwerken.
geef de enzymen even de kans hun werk te doen.
vervolgens spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gelukt... Super!!! Bedankt allemaal!

Andere antwoorden (5)

Ja, met warm water, daarin opgelost vloeibare gele zeep (flessen Driehoek). Goed nat maken en met water nadeppen. In de zon laten drogen. Door zonneschijn doden de bacteriën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaand kan je proberen en als dat niet het gewenste effect heeft.... Er zijn bedrijven die aan huis komen. Je matras gaat dan in een soort wasmachine en komt er schoon uit.... Kijk even op internet voor adressen.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kattepies - en dan met name van (ongecastreerde) katers- is één van de lastigste dingen om uit bekleding of gepolsterde meubels te halen.
In ieder geval moet je eerst zorgen dat het zo goed mogelijk wordt uitgespoeld / opgedept, en daarna echt volledig drogen. En dat kan bij een matras wel effe duren. Maar dikke kans dat er nogal wat restgeur in blijft hangen.

Je kunt daarna een poging (of liever : een serie pogingen ) wagen met Odor-control (zie link). Ik heb er goede ervaringen mee, maar eerlijk gezegd is de geur uit de laatste ondergepiste bureaustoel nooit meer echt helemaal verdwenen. Voor vloerbedekking en kleding en andere oppervlakken die wel makkelijk gewassen en / of gedroogd kunnen worden is het perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het mogelijk is je hoes van je bed af ritsen, in de wasmachine, en er schoon en droog weer omheen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht iemand je een tip geven om er soda op te strooien en dan een dag laten liggen en dan op zuigen met een stofzuiger, dit dus NIET doen..
Ik had dit ergens gezelen en geprobeerd ( tegen luchtjes en muffigheid) maar mijn hele stofzuiger raakte door het fijne poeder verstopt en is dus doorgebrand...
Ik zet het hier maar neer misschien leest iemand het die er baad bij heeft.
Sterkte... ik had een kat die steeds onder de zonnebank op het bedje plaste.... vreselijke lucht en erg lastig om te verwijderen.. en met een warme zonnebank erboven kwam de lucht ook nog eens extra naar boven... het bedbankje maar de deur uitgedaan.