heb beige korte broek en wil er een witte van maken, hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt beter een witte korte broek te kopen.

Antwoorden (1)

Dat gaat niet, als je gaat onkleuren, dan wordt de broek wel lichter, maar niet wit. Witte textielverf bestaat niet. Door hem te weken in water met chloor heb je kans dat hij iets witter wordt, maar dat tast de stof aan, waardoor deze niet sterk meer is en snel zal scheuren. Je kunt hem wel donkerder maken, dan moet je hem eerst ontkleuren (met Dylon ontkleurder) en dan verven. Hou er dan wel rekening mee, dat de naden van de broek en de rits niet mee kleuren, dit zijn synthetische stoffen, die niet gekleurd kunnen worden met textielverf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ik dacht ook aan Dylon, maar op hun site staat:
Q
Kan ik stoffen wit verven?
A
Het is niet mogelijk stoffen wit te verven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook precies wat ik zeg, wit verven lukt niet. Maar bleken net zo min, de stof zal niet wit worden. katoen is ook niet wit, dat is de stof waar de meeste korte broeken van gemaakt zijn. Het zal dus hooguit iets lichter kunnen worden, maar nooit een frisse witte kleur.
Bedankt voor je reactie.