Is een lekbak voor de wasmachine een goede oplossing? Wat zijn de voor en nadelen?

Ik lees verschillende dingen over lekbakken, dat die toch niet voldoen, de machine gaat stuk omdat hij in het water staat, bak is niet groot genoeg, alleen met een afvoer erop hebben ze echt nut. Maar dat lijkt me hier niet mogelijk (ben niet zo technisch :))
Omdat een kwart van mijn bovenverdieping net onder water stond, wil ik toch iets wat dit in het vervolg kan voorkomen.
De lek van de wasmachine was mijn eigen schuld, had na het reinigen van het filter niet alles goed aangedraait... :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K
zondag
14 jaar geleden
Hé wat naar voor je. Ik weet wat het is. Was ooit gaan boodschappen doen terwijl de vaatwasser stond te draaien. Toen ik thuis kwam stond de hele verdieping blank; slang was gescheurd. Heb nu geen vaatwasser meer maar ga nooit meer van huis als de wasmachine draait. Sterkte met dweilen en/of drogen.

Het beste antwoord

Hey Nelly...een lekbak..(de naam zegt het al)vangt het gelekte water op dus dat is een voordeel..het enigste nadeel is..de wasmachine gaat regelmatig naar de zijkant vanwege het plastic van de lekbak..dus deze verschuift..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een lekbak is altijd nog beter dan helemaal niets. Hij is groot genoeg om al het water op te vangen.

Dat de wasmaschine in het water staat is natuurlijk kul. Als hij verder niet lekt staat hij ook niet in het water natuurlijk.

En eh...volgende keer alles goed aandraaien he ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze wasmachine staat op zolder, dus er moest perse een lekbak onder, voor alle zekerheid..... Dus die staat eronder. Al 15 jaar geheel droog, maar ons kan dus niets gebeuren, wat dat betreft....