Helpt een kapje voor je neus en mond als je met bleekmiddel werkt in een gesloten ruimte zoals badkamer?

10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je niet aan een of andere akelige ziekte sterven, stop dan aub met het gebruik van bleekmiddelen.
En al helemaal in een afgesloten ruimte.!!!!
Het is een sluipmoordenaar!!
Er zijn tegenwoordig prima vervangers die net zo goed werken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat mensen terecht komen op de IC door bleek is een beetje eigen schuld. Dit komt niet doordat bleek op zichzelf gevaarlijk is, maar door verkeerd gebruik. Op de verpakking van bleek staat duidelijk aangegeven dat je het nergens anders mee mag mengen dan water (verdunnen), en dat je het absoluut niet mag mengen met andere stoffen.
Als je bleek in je toilet gooit, is er helemaal niet aan de hand, alleen zal je wel even door moeten trekken voor je gaat plassen/poepen.
Dit omdat bleek kan reageren met stoffen (zoals amoniak) wat in je ontlasting zit. Hierdoor kunnen giftige dampen ontstaan. Tegenwoordig zijn er, zoals boven vermeld door anderen, andere oplossingen die prima werken. Dan is er nog de tip, zet je ventilatie van je badkamer aan als je met bleek werkt, zodat de bleekdampen worden afgevoerd.
Als je geen ventilatie in je badkamer hebt, dan niet met bleek werken.
Al lijkt dit me sterk, anders zal je hele huis wel vochtig zijn met hier en daar schimmel.

Het beste antwoord

Neen, deze werken niet bij bleek.

Ik werk in de chemische industrie en ken aardig wat stoffen welke in bleek zitten verwerkt. Kapjes (ook wel (fijn)stofmaskers genoemd) zuiveren de lucht welke je inademt. Helaas worden hierbij alleen grove stukjes in de lucht gezuiverd zoals fijnstof en dergelijke.
Helaas zal bleek hier gewoon doorheen trekken en zal je nog steeds last hebben van smaak/geur vervorming door de bleek die in je keel/luchtpijpen trekt. Het mondkapje zal er hooguit voor zorgen dat het wat langer duurt.
Alleen een gasmasker vanaf laagste type zal voldoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het helpt wel iets, omdat je het niet direct inademt.
Maar het is nog steeds erg slecht omdat er nergens frisse lucht vandaan komt.

Dus ik raad het je niet aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, inderdaad wat 7wood al zegt. Het werkt wel, het laat geen lucht binnen je neus en mond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het werkt niet, vertraagt hooguit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bedoel ik eigenlijk ook....
Het helpt even ja....door de vertraging :)
Stofkapjes helpen alleen tegen stof. En dus niet tegen gassen!