Hoe kom ik af van stinkschoenen?

Vooral de hockeyschoenen van mijn kinderen meuren heel erg. Natte schoenen in combinatie met zweet stinkt echt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Klinkt gek, maar het schijnt bij veel mensen te hebben geholpen. Stop je stinkschoenen in een plastic zak en leg ze een nacht in de vriezer. De kou schijnt de meeste bacterien te doden die verantwoordelijk zijn voor de zweetlucht. Het is het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je. Ik hebgisteren gehoord van een apparaat dat de stank uit schoenen haalt. Voor hockeyschoenen schijnt het ideaal te zijn. SHoefresh heet het, dacht ik. Ook een oplossing.
Als ze nat zijn, natte kranten in stoppen, scheelt al een hele hoop (wel 'verversen' als ze het vocht hebben opgenomen). Vriezer werkt ook goed. Verder goed laten luchten en eventueel spray gebruiken van b.v. Kruidvat. Wassen in wasmachine kan ook geen kwaad (doe ik ook met mijn hockey keepersspullen voor zover het past in de wasmachine)

Toegevoegd na 59 seconden:
Natuurlijk geen natte kranten in stoppen haha, droge kranten! Deze nemen het vocht op ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gisteren iets gehoord van een Shoefresh, een apparaat om hockeyschoenen te drogen en de stank eruit te halen. Ik ga eens kijken waar ik dat kan vinden. Lijkt me ook wel ideaal en handig.
Strooi (geparfumeerd)voetpoeder onder de binnenzool en erop. Informeer eens naar van die zooltjes, geurvreters, of kijk eens naar het materiaal waar de sokken van gemaakt zijn.