Wij hebben een fauteuilhoes/-tijk gereinigd en krijgen hem nu niet meer om het kussen. Weet iemand een oplossing?

Het gereinigde tijk van een van onze fauteuilkussens krijgen wij niet meer om het kussen. Er zit weliswaar een rits in de tijk, maar het kussen is zo vast dat het niet lukt om hem zodanig te vervormen dat het tijk er om heen past. Wie weet een slimme oplossing zonder dat er iets kapot gemaakt hoeft te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het enige wat zou kunnen lukken is,maak het tijk nat,flink rekken,
en dan proberen het om het kussen heen te trekken.
10 jaar geleden
De feautuilhoes met een beetje water besproeien en dan uitstrijken met een strijkbout is wellicht een idee om te proberen.

Of opnieuw wassen met koud water en wasverzachter en wanneer de hoes bijna droog is flink uitstrijken met een (stoom) strijkbout.