Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik gesmolten kleding van de ruit van mijn open haard?

Ik ben overlaatst perongeluk met mijn badjas tegen de ruit van mijn open haard gaan staan en deze is daar nu tegen gesmolten. Het zijn lichtbruine vlekken en ze zijn steen hard dus ik krijg ze er niet af met gewoon schoonmaakmiddel en een schuursponsje. Heeft er iemand tips voor mij? Groetjes cis

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er is een middel dat heet kachelruitjesreiniger van HG. Dat haalt de meest hardnekkige ingebrande vlekken van de ruiten. Even opspuiten, laten intrekken en afvegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kachel weer opstoken op het moment dat hij heet is met keukenpaier de kunstof weer wegvegen,napoetsen met krantenpapier maakt de ruitjes weer glanzend schoon.
handschoenen aantrekken vanwege de veiligheid is beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een soortgelijk issue gehad met een stoffen speelgoedbal die tegen de brandende haard is gekomen. En daarmee een doffe ruwe plek op het glas achterliet. Wij hebben de ruit van de haard met (brand)spiritus schoongemaakt. En voorzichtig met een nieuwe scherpe verfkrabber voor glas, de ruwe deeltjes weggekrapt. Tussendoor steeds weer even poetsen met een zachte doek en spiritus. Het was wel even een klusje maar de haard is wel helemaal schoon geworden, zonder krasjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding