Wat gebeurd er als je Wasmiddel en Wasverzachter in een verkeerde bakje hebt gedaan ?

Ik wist niet meer waar het in moest, toen had ik de wasmiddel rechts in een klein bakje gedaan en wasverzachter in het middelste baan gedaan.

Gaat de was dan minder lekker ruiken of is het geen ramp ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
38.3K

Antwoorden (2)

Je was zal sterk naar het wasprodukt ruiken omdat dit te weinig gespoeld is,mogelijks is je was ook minder proper en zal de wasverzachter zijn werk niet gedaan hebben.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helpt het als ik hem nog eens laat spoelen als hij klaar is ?
Utrecht
10 jaar geleden
ja; het wasmiddel moet er nog uitgespoeld worden.
fremar
10 jaar geleden
Je zou het hele wasprogramma nog eens opnieuw kunnen doen,maar dan zonder wasmiddel en enkel wat wasverzachter(maar dan in het goede bakje...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm oké, hoelang duurt een extra spoel beurt ?
fremar
10 jaar geleden
Dat zal wel wat van machine tot machine afhangen,maar bij ons is dat 30min.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen spoelen een oplossing ?
fremar
10 jaar geleden
Als uw was proper is,zou ik zeker nog 2xspoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Valt mee, alleen ze ruiken niet zo goed, toen ik Robijn wasM en wasV had gekocht roken de kleren lekker maar nu ben ik vergeten welk vakje wat moet. Ik ga ze opnieuw wassen maar.. Op het bakje staat eerste gootje is streep 1
tweede gootje is streep 2, derde bakje heeft een bloemetje Waar moet ze wasmiddel en de verzachter in?
Ivana
10 jaar geleden
bak 1 de voorwas. Als je die overslaat is bak 2 de hoofdwas en het bloemetje is voor de wasverzachter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, dan is het nu goed
Je was is dus gewassen met WASVERZACHTER. Dat werkt dus alsof je alleen met schoon water hebt gewassen met een verzachtingsmiddel, schoon wordt het dus niet.
Je was wordt bij de laatste spoelbeurt nog even lekker in WASMIDDEL (sop) gedompeld en omdat het de laatste spoelbeurt is, ook niet meer uitgespoeld.

Het wasmiddel zit dus in je was als je het uit de machine haalt.

Je zal het opnieuw moeten wassen, misschien gewoon zonder wasmiddel, al is er bij het centrifugeren niet erg veel wasmiddel in achtergebleven. Dus om het goed schoon te krijgen een minimale hoeveelheid nieuw wasmiddel toevoegen in het GOEDE BAKJE.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weer opnieuw wassen ? , kan ik ook de kleren alleen laten spoelen eerste baan heeft streepje 1
tweede baan heeft streepje 2
derde bakje heeft een bloemetje
Ivana
10 jaar geleden
Natuurlijk, wassen. Het is immers nog niet gewassen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is al aan de gang, het rook niet naar Robijn