Hoe krijg ik rode wijn uit mijn leren jas (cremekleurig)?

Gisteravond viel er een glas rode wijn om en ik ontdekt net dat het ook sporen heeft achtergelaten op mijn leren jasje (dus ruim 12 uur later). Kan ik deze vlekken nog verwijderen uit mijn lichte cognackleurige leren jasje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Probeer er zout in te laten trekken, en dan uitspoelen met water (lauw).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon met een sopje van ouderwetse groene zeep, en hardnekkige vlekken op leer met pure groene zeep op spons behandelen. Na"wassen" deppen met schoon water.