Hoe krijg je het weer uit wen tent?

We hebben de tent weer opgezet, maar in een deel can de tent is het weer geslagen. Allemaal zwarte vlekken in de tent. Krijg ik dit er weer uit zonder dat de tent gaat lekken?
Het is een tent van dik canvasdoek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Atmosferisch vuil is de grootste boosdoener als het gaat om vervuiling van onder andere het zonnescherm, het markies, het dekzeil, de parasol of de tent. HG zonnescherm-, dekzeil- en tentenreiniger is de ideale oplossing om de vervuilde oppervlakken van deze voorwerpen weer heerlijk op te frissen! Borstel het loszittende vuil grondig van het doek of het zeil. Vul de dop, die ook dient als maatbeker, tot de ring van 120 ml. Los deze hoeveelheid op in circa 5 liter handwarm water. Breng de oplossing royaal aan met bijvoorbeeld een borstel of harde bezem. Goed borstelen en ongeveer 30 minuten laten inwerken. Aansluitend het behandelde oppervlak licht opborstelen en vervolgens schoonspoelen met behulp van bijvoorbeeld een tuinslang.

Er was ook een product van HG tegen het weer in zonneschermen en tenten, maar dat kan ik niet meer vinden, dit zou je dus kunnen proberen, maar ik garandeer niet dat het weer er hiermee helemaal uit gaat.

Na gebruik de tent vuil afstotend en waterdicht maken met HG water, olie, vet & vuil dicht voor textiel.
HG water, olie, vet & vuil dicht voor textiel beschermt waardevol textiel tegen de meeste vlekken terwijl tegelijkertijd het materiaal waterafstotend wordt gemaakt. Zonder de bescherming van HG water, olie, vet & vuil dicht voor textiel kunnen vloeistoffen en vuil tot diep in de vezels van textiel dringen en vervolgens moeilijk of zelfs onmogelijk te verwijderen vlekken veroorzaken. Na een behandeling met dit krachtige product kunnen koffie-, thee-, olie-, vet- en wijnvlekken echter simpel met een goed absorberende tissue weg gedept worden. HG water, olie, vet & vuil dicht voor textiel kent ontelbaar veel toepassingen: tuinmeubelkussens, parasols, tenten, meubel stoffering, gordijnen, regenkleding en sportkleding. Zorg dat het materiaal goed schoon en droog is. Houd de spuitbus zoveel mogelijk rechtop en spuit op circa 20 cm afstand het product in gelijkmatige banen op het te behandelen stuk textiel. Na ongeveer een uur drogen is het materiaal weer klaar voor gebruik, krachtig beschermd tegen vuil en laat het geen water meer door.

Dit is te koop bij drogisterijen, bouwmarkten en een aantal supermarkten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt de tent schoonmaken met een sopje. Daarna de tent insprayen met water afstotende spray, om hem weer waterdicht te krijgen.
10 jaar geleden
Om weerplekken uit textiel te krijgen kan je weerplekkenreiniger van HG gebruiken (zie link)
Wel eerst proberen op een klein, slecht zichtbaar plekje van de tent om te kijken of het niet verkleurd.
Na die tijd de plek weer goed impregneren (impregneer middel verkrijgbaar bij campinghandel)

Toegevoegd na 2 minuten:
Link is direct naar een webshop want kon het product op de site van HG niet zo snel vinden. Het staat je natuurlijk vrij om het ergens anders te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit product is helaas niet meer te koop, het is uit de handel genomen, omdat HG niet meer aan de grondstoffen kan komen, dit is wat mij is verteld door de klantenservice van HG. Maar is er natuurlijk altijd een kans dat een of andere winkel nog een pakje op voorraad heeft liggen, dus zeker het informeren waard, dit is ook het product waar ik op doelde.
Weervlekken in canvas dep je royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoel je vervolgens na in een handwarm sopje. Daarna het canvas inspuiten met een impregneermiddel en het canvas is weer waterdicht. Een impregneermiddel kun je bij een goed gesorteerde kampeerwinkel kopen.

Succes!