hoe kan ik het makkelijkste zilver bestek oppoetsen?

Ik probeer zilver bestek op te poetsen dat al zwart ziet ik heb al geprobeerd met soda en zilverpapier maar dit werkte niet zoals het zou moeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
anneliez
10 jaar geleden
volgens mij is het zout en zilverfolie wat je moet hebben
adriana
10 jaar geleden
Waar of niet waar, maar als anekdote is ie leuk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt dat een scheutje ammonia in het water ook je sieraden schoon maakt.
En hierna gewoon in een sopje afwassen.

Antwoorden (7)

Poetsen met zilverpoets,ja het is een karwei,maar het is niet anders.

Toegevoegd na 2 uur:
Als je wilt dat het ook nog eens mooi gaat glimmen dan kun je het beste Flintoline gebruiken,maar pas op want dit is een polijstmiddel dus als je bestek gravure's als versiering heeft dan is het af te raden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel snel en makkelijk gaat het met HG zilver snelglans dip, hier doop je je bestek een paar minuutjes in en dan is het weer als nieuw. Te koop bij de drogisterij, bouwmarkt en sommige supermarkten, dit is er ook voor bestek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt het daar niet dof van?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar wordt het niet dof van, daar gaat het prachtig van glanzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké,ik kan me nog van vroeger herinneren dat je van die lange kokers had met vloeibaar zilverpoets erin,het was speciaal bedoeld voor bestek omdat dit er helemaal in kon.
Het spul stonk vreselijk en je bestek werd er niet mooi glimmend van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn wel lange kokers, met een mandje erin om het bestek in te zetten. Ik heb een aantal jaren terug bestek geërfd van mijn oma, dat was helemaal zwart, dat in zo'n koker gezet en tot mijn verrassing kwam het bestek er na enige minuten glanzend, als nieuw uit. Je moet er niet teveel bestek tegelijk inzetten, de vloeistof heeft ruimte nodig om zijn werk te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde spul is.
Ja ik weet dat het zwart eraf gaat,maar mooi glimmen deed het niet.
met tandpasta schijnt het heel goed te gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt ... doe ik altijd mijn zilveren sieraden mee . Gewoon tandpasta en water !
Met het as van een sigaret
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
As van een sigaret zit heel veel teer in dat weer op het bestek gaat plakken.
Je geloofd het misschien niet maar cola erover gieten en dan schuren werkt heel goed! Daarna nog een keer afqassen. En klaar!

Succus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schuren? Dat is krassen maken.
Goedkoopste en makkelijkste is as uit een houtkachel, doe er wat water bij dat er een dik papje ontstaat en je hebt een perfect poetsmiddel voor alle metalen, ook voor zilver.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het minnetje, je hebt het dus al uit geprobeerd?
heel gemakelijk en goed te doen is aluminiumfolie en een paar flinke scheppen keukenzout in heet water ,het bestek er een paar uur in laten liggen en evt. nog opblinken met een zachte doek,niet giftig,vrijwel kosteloos en geen risico dat er vieze bijsmaakjes aan het zilver komen ,je zou ook nog azijn kunnen proberen gewoon azijn die je ook door salades gooit werkt in ieder geval in combinatie met zout geweldig bij koper en dan zonder toevoeging van water anders is het azijn niet zuur genoeg meer