Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een buikfles na het wassen helder?

Ik heb een buikfles gewassen en ik kreeg hem ook goed schoon, maar omdat er water in heeft gezeten en er maar een kleine opening op zit komt er damp in de fles. Hoe krijg ik dit mooi helder? Ik kan hem niet drogen van binnen, want de opening is te klein.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
839

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zet hem op z'n kop in de afwasmachine; alle water loopt er dan weer uit en wat erin blijft hangen verdampt door de hitte in de afwasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe water met zand in de fles. Goed schudden en leeg laten lopen. No omspoelen tot het zand eruit is en op z'n kop laten drogen.

Zand schuurt de wanden, ook eventuele klak krijg je zo weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Doe water met zand in de fles. Goed schudden en leeg laten lopen. Nu omspoelen tot het zand eruit is en op z’n kop laten drogen.

Zand schuurt de wanden, ook eventuele kalk krijg je zo weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat voor soort zand, waar haal je dat vandaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon zand, scherpzand uit de zandbak of wat de stratenmaker gebruikt. Vogeltjes zand kan ook. Het gaat om het schurende effect. Kleine steentjes zou je ook kunnen gebruiken als de fles ertegen bestand is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding