Hoe verwijder je schimmelvlekken uit de vloer?

Stom natuurlijk, maar toen ik op vakantie ging heb ik een vuilniszak over het hoofd gezien. Toen ik terugkwam was het geen pretje.
Ik heb inmiddels alles weggegooid maar er zit een lelijke vlek op de vloer(zeil) die ik niet weg krijg. Ook is er schimmel ontstaan.

Weet iemand een handig trucje hoe ik deze hardnekkige vlek kan schoonmaken?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Giet wat chloorvrij bleekmiddel (peroxide) op de schimmelvlekken op je tapijt. Laat dit een tweetal uur intrekken, en maak dit vervolgens schoon met water.
Smeer de schimmelvlekken ruim in met Ossegalzeep, en was de zeep er vervolgens meteen uit met water.
Meng 1 liter karnemelk met zout en 1 theelepel azijn. Smeer dit mengsel op de schimmelvlekken, en laat dit vervolgens één nachtje intrekken. Reinig het de volgende dag met zuiver water.
Gebruik shout of vanish op de vlekken.
Neem warm water en meng dit met wasmiddel en een scheutje omino bianco. Breng dit aan op de vlekken, en laat het enkele uurtjes intrekken. Reinig dan met water.
fremar
10 jaar geleden
je zegt dat je zeil hebt,probeer een een mengsel van dunne bleek en water verhouing 1 op1 laat dit eerst 10 minuten intrekken en kijkt of het werkt probeer het vt eerst op een onopvallende plaats uit m te kijken of het je zeil niet aantast,heb jje zeil inde vloerwas staan verwijder dan eerst de oude waslaag met amonia schoonmaken met water en een nieuw waslaagje aanbrengen,succes het zijn rotvekken