Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Dat hangt er vanaf of je wasmachine handwasprogramma's zoals een wolwas programma heeft. Of een programma dat niet of minder snel centrifugeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een wolwasprogramma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stond er al bij hè, bij vDijken.
Ik vind je bronvermelding wel goed :)
Vaak is het niet aan te raden. Deze kleding is vaak zwakker en kan het vele en snelle roteren niet af.
sommige wasmaschienes hebben hier een speciale wasstand voor en ik zou het dan nog niet aanraden. Mrt de hand wassen is niet zo veel moeite en dus zou ik het risico niet nemen.

Maar hetzelfde geld voor de vele kledingstukken die niet in de droger mogen. Veel mensen doen het wel. Soms is er niets aan de hand maar hrt is altijd sonde als het wel gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het voordeel van een wasmachine met 'handwas programma' is wel dat de temeperatuur goed in te stellen is, je weet zeker dat je niet boven die temperatuur uitkomt die nodig is.
Veel mensen doen een handwas op 37+ graden, omdat het water anders koud aanvoelt (onder lichaamstemperatuur), ze wassen daardoor te warm en kleding die maar op 30 graden gewassen mag worden kan dus krimpen in de handwas die voor je handen niet warm aanvoelt.
Er zijn maar weinig mensen die de temperatuur van hun handwaswater meten, daarom is het voor het krimpgevaar beter om in een machine te wassen als deze een 'handwas programma' heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wasvoorschriften zijn natuurlijk het beste, maar het kan wel. Ik heb geen handwasprogramma, maar was mijn handwas op 30 graden in de wasmachine, binnenstebuiten en in een kussensloop. Gaat prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding