Twee opties kan ik je geven...
1. Geduld of 2. pannekoeken gaan bakken nu meteen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje eu de cologne op een schoteltje aansteken.
Maar ja, wie heeft dat nog tegenwoordig ;-)

Toegevoegd na 44 seconden:
Ze zeggen dat lucifers afstrijken ook tegen nare luchtjes helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik uit deze vraagstelling concluderen dat je een vlam in de pan hebt gehad en daarna een klein keukenbrandje?

Als dat zo is dan zou ik heel snel de verzekeringsmaatschappij raadplegen en het over laten aan een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf. En wanneer dit al gebeurd is dan is het ruiken van de brandlucht een psychologisch bij-effect. Je ruikt iets dat er niet meer is...

En anders kan ik je alleen maar adviseren om via een schoonmaakbedrijf en/of leverancier van schoonmaakartikelen een geurneutralisator te regelen/bestellen...

Volg de aanwijzingen dan wel strikt op. En zeer zeker, waar het een geurneutralisator betreft met enzymen. En dan gewoon schoonmaken met een alcalische reiniger met een pH 13, of pH14...

De geurneutralisators die er vandaag de dag zijn maken hun naam absoluut waar. En zijn zeer geschikt voor dergelijke situaties...

Als je bevenstaande mogelijkheden niet hebt kun je in de supermarkt nog altijd de 'Citronella' halen. Hoewel ik geen voorstander ben van het eindresultaat is het een goed alternatief...

Wel één belangrijke tip: Als je een geurneutralisator gebruikt. Doe dan wel je hele huis grondig!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even afgezien van de huis-tuin-en-keukenmiddeltjes... Je kunt ook een professioneel bedrijf inschakelen, of in ieder geval om advies vragen. Het bedrijf dat zich hierover op internet duidelijk profileert (ook met consumentenmiddelen) is Ecodor. Wellicht was je die al tegengekomen, anders is de link http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ietwat overbodig na de reactie van Starbless by the way ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pannetje met water en een flinke scheut azijn opzetten. zodra het kookt de deksel eraf en een poosje op de kleine pit zachtjes door laten koken. Dit neutraliseert "vieze" luchtjes. Helpt ook heel erg goed als je bijv. gaat gourmetten tegen luchtjes. Uiteraard ook goed ventileren, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je was me voor, +1
Een hele goede geurvreter is vers koffiepoeder in een potje neerzetten.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik brand bij vieze lastige luchtjes altijd wierrook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed toch?
:-)
Eerst alles goed afsoppen, met de ramen wijd open.Als ik een feestje heb gehad met rokers of hutspot heb gekookt spray ik de ruimte met een spray van HG. Hij heet; "alle nare luchtjes weg ". Dit is een natuurlijk plantenextract op waterbasis ,die neutraliseert de lucht weer. Hij heeft zelf geen geur, is onschadelijk voor ogen en huid ,geen CFK`s. Kortom,na een kwartiertje is de lucht weer weg. Het is waar dat azijn ook neutraliseert, maar doe het dan in een pannetje en verwarm het.Zo is het effectiever. De spray hielp zelfs toen er een vriendje bij mijn zoon op de kamer was, die zijn schoenen had uitgedaan.Ik heb het alleen nog nooit bij brandlucht gebruikt. Nou ja,als niets helpt,is dit eeen goeie optie.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadeel van "Alle nare geurtjes weg na het (...)" is dat het informatieblad werkelijk helemaal niets zegt over de werking na brandlucht...
amc
14 jaar geleden
Als je op de spraybus kijkt staat er voorop; alle nare geurtjes weg na het braden, koken, roken enz.Wie zegt dat het enz. niet ook brandlucht is? Ik heb aangegeven dat ik het zelf nooit bij brand gebruikt heb en het dus niet weet,maar als niets helpt is dit toch een optie?Ik weet alleen dat het echt helpt bij de dingen waarvoor ik het gebruikt heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom enz. geen brandlucht is? Omdat enz. wel gespecificeerd in het informatieblad staat opgesomt. En brandlucht staat hier niet tussen... Bovendien mag je van mij aannemen dat er maar erg weinig voor de consument te krijgen is dat brandlucht kan neutraliseren. Zelfs ecodor heeft deze categorie alleen voor professionals beschikbaar. Aldus hun veiligheidsblad! En je mag ook nog van mij aannemen dat ik op dit gebied wel weet waar ik over praat. Met 4 jaar ervaring in de brand & roetschade reiniging en reconditionering!
amc
14 jaar geleden
Ik heb het informatieblad niet meer, maar ik geloof je hoor!De meeste beantwoorders geven maar tips of suggesties,ik ben blij dat er af en toe een expert bij zit,toch? Niet boos worden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word niet boos hoor... Ik noem alleen maar feiten...
Een bodempje water met koffie koken,en de brandlucht is weg je hele huis reukt naar de koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie zetten helpt goed.. Beetje azijn in een pannetje neutraliseerd ook.. en de deuren/ramen tegenover elkaar open zetten en alles dat naar buiten kan even buiten zetten om te luchten.. eventuele gordijnen en kleden wassen of uithangen want die lucht trekt daar in!