Door de bh te wassen. Zoals met alle kledingstukken. Kijk op de label hoe je deze moet wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Week de bh een paar uurtjes in de biotex groen, de enzymen hierin weten wel raad met de transpiratiegeur. Daarna kan je 'm gewoon wassen zoals je gewend bent.
Rieneke1
10 jaar geleden
Hg heeft een pot met poeder waarop staat: verwijdert nare geurtjes uit sportkleding. Dat is echt fijn spul. Een schepje toevoegen aan "zweterige" was en het ruikt weer fris.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je azijn bij nodig, laat de bh een paar uurtjes weken in azijn en dan normaal verder wassen en verdiep je eens in deo's met een lange werking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Samen met je gewone wasmiddel en een schepje Vanisch oxi en alles is weer fris en schoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Klopt helemaal. Doe ik ook met de was van mijn meissie.
Zweetlucht uit kleding verwijderen doet u door het kledingstuk eerst te laten weken in sodawater. Wel even het wasetiket en het water controleren op de juiste temperatuur, en vervolgens wassen.

Zweetluchtjes worden veroorzaakt door melkzuurbacteriën die na het transpireren 'aan de slag gaan'. Het transpiratievocht wat uw poriën uitkomt is namelijk nog reukvrij. Het bestaat voor 99% uit water met wat zouten, zuren en vetten. Dit betekent dat u zweetlucht uit kleding kunt verwijderen door het zo snel mogelijke na het transpireren te spoelen en wassen, en het niet een tijdje in de wasmand laten liggen, want dan geeft u de 'stink-bacteriën' alle gelegenheid hun werk te doen. Bovendien bijten de zouten en zuren uit tot niet te verwijderen zweetvlekken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zweetlucht uit (alleen!) synthetische kleding verwijderen kan succesvol zijn door het kledingstuk een nachtje in water met een scheut ammoniak te weken en het daarna te wassen met een wasmiddel waarin neutralin zit.