Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een grenen dressoir die in de was staat hoogglans wit schilderen. Daarvoor moet ik dus eerst de waslaag verwijderen.

kan ik dit ook met Bio-Fluxaf-Aqua?
Ik wil het namelijk op een milieuvriendelijke manier doe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Met ammonia kun je dat goed... Het is basisch en lost de was op... Ammonia is een stof die zo in de natuur voorkomt in kippenmest, dus is natuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grenen met een waslaag is een erg lastige combinatie om te overschilderen. Grenen is een zachte houtsoort zodat was er diep indringt. Tweede probleem is dat je de waslaag eigenlijk alleen goed met alabastine afbijt kunt verwijderen en daarna de boel afschrapen met een driehoekschraper. Daar heb je dan een tweede probleem, want door het schrapen zal je de kast snel beschadigen.

Afbijt is niet milieuvriendelijk, maar geloof me (ik spreek uit ervaring na deze behandeling op een eiken kast) het is het enige dat werkt.

Wat je ook nog kunt navragen bij een goede verfwinkel is of er geen primer bestaat die je over de waslaag kunt aanbrengen, waarna je kunt overschilderen. Ik kan me zo voorstellen dat dat bestaat namelijk en het scheelt een hoop werk, ergernis en schade.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik weet niet wat bio-fluxaf-aqua is, maar ik heb met onze tafel het volgende gedaan.

Afbijtmiddel op waterbasis en daarna goed schuren tot je op het blanke hout zit. Daarna geschilderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik met mijn buffetkast heb gedaan is het volgende: goed afschrapen met een stuk glas en daarna schuren met middel en daarna met fijn schuurpapier net zolang tot de oppervlakte weer lekker glad is. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem gewoon St Marc is milieu vriendelijke afbijt en kan je zeld bepalen hoeveel je er af wilt halen. Is te verkrijgen bij de Praxis en of betere doe het zelf zaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding