zie hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/vloeibaar-wasmiddel-houdbaar.39506

En ook hier:
Hou er ook rekening mee dat ook wasmiddelen een houdbaarheidsdatum hebben, drie maanden na het openen van het pak, moeten ze opgebruikt worden.

Maar ik moet zeggen dat ik zelf wel met veel 'ouder' wasmiddel gewassen heb (poeder) en dat dat prima ging. Vraag me af of dit ook geen manier is om mensen tot aanschaf van nieuw product te verleiden, terwijl dat eigenlijk nog niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee.

En ik heb ook nog nooit meegemaakt dat het ineens niet meer werkte, net als handwas, doucheschuim, afwasmiddel, etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeibaar wasmiddel heeft een uiterste houdbaarheidsdatum, dat staat meestal op de dop, anders op de fles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel of ooit iemand last heeft gehad van vloeibaar wasmiddel dat minder goed werkte, omdat de houdbaarheidsdatum was verstreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet er wel jaren overheen gaan, en dan gaat m.i. alleen de waskracht achteruit.