Hoe krijg ik badkamertegels en voegen goed schoon van zeep?

Worden geel van zeep.
Maar niet alles werkt goed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (7)

Antikal of azijn werken erg goed. Maar om dit zoveel mogelijk te voorkomen kun je na het douchen het beste alles even afspoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
boenen met anti-kalk middel.
elke dag wissen zodat zich geen nieuwe kalaanslag kan vormen. succes.

Toegevoegd na 32 seconden:
kalaanslag = kalkaanslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met terpetine moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met terpentijn poets je geen badkamertegels.
Terpentijn bestaat uit naaldboomhars
en wordt gebruikt als verdunningsmiddel in olieverf en kwasten. Ammoniak daarentegen werkt wél ontvettend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
terpentine is geen terpentijn.
(beide horen niet in de badkamer thuis)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een badeend lukt het anders ook niet.
- met ontkalker (vb Viakal)
- met bleekwater (verdund of puur)
- met een papje van soda
- met water en azijn (= wekelijks onderhoud)

Het beste kan je een oude tandenborstel gebruiken voor de voegen en het gebruikte product een tijdje laten inwerken. (opgepast : als je marmeren tegels hebt eerst de gebruiksvoorschriften van het product lezen)

Verlucht de kamer terwijl je bezig bent; bleekwaterdampen kunnen je de adem benemen.

Nog een tip : vele mensen wassen zich nog altijd met een stuk zeep ipv een vloeibare zeep. Stukken zeep laten altijd meer (vette) resten achter op het sanitair wat het schoonmaken bemoeilijkt.

Toegevoegd na 40 seconden:
Viakal : antikal tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel nog 'Hg Schimmel- Vocht & Weerplekken Reiniger'

Of met een stoomreiniger, dan gebruik je geen chemicaliën wat beter is en het resultaat is maximaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stoomreiniger gebruik ik al jaren, maar heb wel de indruk dat de inwerking van de stoom de voegen poreuzer maakt en tot gevolg heeft dat deze nog gevoeliger zijn voor schimmel enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof je gelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG is superrrr!!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
HG werkt er idd heel goed tegen, ik gebruik het ook voor de zeep resten (zijn bij mij oranje)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook de stoomreiniger gebruikt.. zie nu ook sneller schimmels op de voegen zitten.
Heb spul gekocht bij blokker om badkamers en tuinstoelen schoon mee te maken.. dat helpt heel goed.
Alle bovenstaande middeltjes heb ik al gebruikt maar er gaat niets boven Cillit Bang Vuil & Kalk, inspuiten 10 minuten laten inweken afspoelen en met een borstel overgaan.
Dit is voor de badkamer en speciaal ook voor zeepresten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, een zéér goed product. Al is het spijtig dat er niet duidelijker op vermeld staat dat er bleek inzit. Zo heb ik onlangs een favoriete pantalon kunnen weggooien omdat ik na het avondmaal mijn dampkap even wilde reinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, het zou er duidelijker mogen opstaan.
Jammer van uw broek.
HG voegenreiniger en HG blauw voor de tegels.