Mijn rubber laarzen ruiken naar schimmel. Wat kan ik daar tegen doen?

Ik heb laarzen voor op de boot en die liggen altijd op de boot. Nu stinken ze naar schimmel. Drogen op de kachel helpt niet. Fibrese helpt ook niet. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Als het oude laarzen zijn zou ik er water in zetten met een flinke scheut chloor. Half uur laten staan (chloor werkt snel of niet). Dan paar keer omspoelen met schoon water en dan goed laten drogen.
Werkt dit niet, dan gewoon nieuwe laarzen kopen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitwassen, afwassen.
Een emmer sop maken.
Maakt niet uit wat voor sop.
Mag allesreiniger of afwasmiddel zijn.
Van binnen en buiten lekker borstelen.
Goed spoelen.
Laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik geprobeerd werk toch niet, maar geurbuiltjes er daarna in werkt tot nu toe
Doe de laarzen in een afgesloten plastic zak en leg ze een nacht in de vriezer. Door de temperatuur zullen de meeste geurveroorzakende bacteriën worden gedood.
Als de geur blijft na het invriezen, giet dan wat soda in de laarzen en laat een nacht in om de geuren te absorberen. Je kunt ook speciale geurabsorberende producten bij de drogisterij kopen.
Tot slot kun je ook nog een in azijn gedrenkte doek in de laarzen stoppen. Laat dit een nacht inwerken en haal de doek er dan uit. Laat de laarzen drogen en daarna ruiken ze weer fris.