Heel simpel.

Vul het met azijn, gewone azijn. Laat het koken.
Leeg het dan en kook het nog een keer met schoon water, klaar!

Succes!

Toegevoegd na 30 seconden:
Geen schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met schoonmaakazijn. Kost bijna niets bij de supermarkt.
Kijk eerst even in de gebruiksaanwijzing of dat mag bij die waterkoker.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdorie, je bent weer erg snel... ;-) +1
AWM
14 jaar geleden
Sorry, zal het NOOOOOOIT meer doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, geen beloftes doen die je niet kunt nakomen he... ;-)
azijn erin koken. 2x ongeveer. daarna paar x goed uitkoken met schoon water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zakjes te koop bij de Blokker en andere warenhuizen... Die zijn daarvoor... Helpt goed en is niet giftig en niet duur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door hem half te vullen met water en er dan een scheut schoonmaakazijn in te doen.
Als hij afslaat even met de afwasborstel erdoorheen en nog eens koken met schoon water en uitspoelen.

Toegevoegd na 53 seconden:
OH, in die korte tijd heeft iedereen al dit antwoord gegeven ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja volgens mij ook, die was ook huppa er af ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja jammer dat die praktische antwoorden (van Loes en mij) in 't niets verdwijnen (of worden ze stiekem bewaard). Zo bouw je nooit een concurrent voor Wikipedia op. Jammer jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bouwen we onze eigen Careloepedia :)
Bij mij in de keuken maak ik van de waterkoker toch wel het meeste gebruik van alle apparaten die in de keuken staan.
Ik gebruik de waterkoker niet alleen voor het zetten van, koffie, thee, bouillon of cappuccino maar ook tijdens het koken is de waterkoker een goede hulp voor mij en bespaart mij veel tijd.
Maar ook uw beste hulpmiddel in de keuken heeft een regelmatige reiniging en onderhoudt nodig zodat de waterkoker hygiënisch schoon blijft en altijd gebruiksklaar is.
De grootste vijand van uw waterkoker, koffiezetapparaat, wasmachine blijft kalk.
Daarom moet u regelmatig uw waterkoker ontkalken en als u heel hard water heeft(hard water bevat heel veel kalk) dan kunt u dit het beste iedere week doen.
Hoe meer kalk er op het verwarmingselement van uw waterkoker zit hoe langer het duurt totdat het water kookt en hoe meer stroom u gebruikt om uw water aan het koken te krijgen.
En als u nooit ontkalkt dan kan het ook gebeuren dat op een gegeven moment uw waterkoker helemaal de geest begeeft.
Mijn tip is om het reinigen van uw waterkoker in uw huishoudt schema in te plannen door deze te ontkalken in een periode dat u deze niet nodig heeft.
Ik zelf vul de waterkoker voor het slapen gaan met heet water en voeg hierbij 9 eetlepels azijn op 1 ½ liter water en laat dit de hele nacht inwerken.
Let op dat u uw waterkoker uit de stroom trekt.
De volgende ochtend leegschudden en uitspoelen met koud water, nu nog eenmaal vullen met koud water en laten koken zodat de azijn smaak verdwijnt.
Uw water koker is nu weer hygiënisch schoon en kalk vrij en weer gebruiksklaar.
Bij heel veel kalk aanslag moet u het water met azijn eenmaal laten opkoken.
U moet hier even bij blijven zodat u de waterkoker kunt uitzetten als het azijn mengsel begint te koken zodat het niet over kookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk knip en plak werk.... Dacht even dat je het helemaal zelf geschreven had, vooral omdat het met een persoonlijk verhaal begint. Zelfs dat is niet van jou... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zulke lange verhalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip voor overijverige MarieJo: eerst ff op je gemak de gegeven antwoorden lezen voordat je een halve encyclopedie gaat kopie-eren. Leuk verhaal overigens, zeker uit oma's tijd.
Schoonmaken met schoonmaakazijn, zoals hierboven ook al staat aangegeven. Daarna twee schelpen in de waterkoker doen en deze er gewoon in laten zitten. Je zult zien dat de kalk veel minder snel terug komt, aangezien de schelpen de kalk absorberen hecht het niet meer zo snel aan je waterkoker. Na verloop van tijd worden de schelpen vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyfaced zoals geschreven azijn doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het zelf altijd , net als met het koffiemachine, Met azijn en daarna met schoon water na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik gewoon schoonmaak azijn,dat is goedkoop en werkt prima