Hoe krijg ik de vlekken uit het bad?

Wij douchen in bad en krijgen zwarte watersporen in het bad. Hoe kunnen we dit weg krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wegspoelen
t is misschien zwart water van zweet en zand?

Antwoorden (5)

Die zwarte vlekken worden waarschijnlijk veroorzaakt door kalkaanslag of zeepaanslag in je bad. Kalk en zeep zijn meestal wit, maar doordat er vanalles in kan blijven hangen, worden het toch gore vlekken.

Kalkaanslag kun je te lijf met schoonmaakazijn, of sterker spulletje zoals HG kalkaanslagreiniger, zeepaanslag is een kwestie van goed schrobben met b.v. schuurmiddel (Cif).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeepaanslag kan je goed verwijderen met een ontvetter, dan hoef je ook niet te schrobben.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwarte strepen, dat lijkt op schimmel, je kunt dit verwijderen met HG vocht en schimmel verwijderaar, dat is een handige spray. Maar het zou ook kalk kunnen zijn, dat kun je verwijderen met HG blauw, een geweldig antikalkprodukt, maak je douche droog en schoon direkt na het douchen, dan kun je deze problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwarte watersporen is geen schimmel. Daarbij is de schimelverwijderaar erg slecht voor de gezondheid. Maar het 2e deel van je antwoord is wel een goed advies, daarom vind ik de duim omlaag hier niet bij passen. +1om deze goed te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de badkamer is schimmel een veel voorkomend iets, het hoeft ook geen schimmel te zijn, maar het kan wel, als er ook schimmel op je muur of plafond zit, is dit zeker niet uit te sluiten, overigens een kunststof douchebak ook niet gaan schoonmaken met schuurmiddel, omdat dat krassen achterlaat. Beter kun je zeepresten gewoon weghalen met warm water. Kalk valt ook te verwijderen met schoonmaakazijn, maar het beste is de doucheruimte droog maken na gebruik, doe dat ook met de kranen en douchekoppen, bedankt voor je reactie Robinma.
Om vuil en kalkresten gemakkelijk te verwijderen, hebben wij een aantal tips voor je opgesteld.

Ons poetsadvies
•Als een kraan blijft druppelen in de badkuip ontstaan er gele vlekken. Om deze te verwijderen moet je ze behandelen met citroensap en afspoelen met koud water
•Olieresten in de badkuip kunnen gemakkelijk verwijderd worden door deze in te smeren met tandpasta en daarna goed na te spoelen
•Spuit de badkuip eerst goed in met een plantenspuit gevuld met warme azijn en laat dit een kwartier laten inwerken. Neem vervolgens een natte doek en doe er wat azijn op. Hiermee de badkuip goed na vegen en afspoelen met water. Pak als laatste een droge doek en wrijf de badkuip schoon
•Een badkuip kan schoongemaakt worden door deze te behandelen met een doekje dat is vochtig gemaakt met karnemelk. Daarna met warm water afspoelen
•Je kan de badkuip ook eerst vullen met heet water en een grote dosis biotex. Dit enige tijd laten staan en daarna goed naspoelen met warm water

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/badkamer/bad#ixzz2LjrnWfKq
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik het stoomapparaat ervoor
Met het korte puntstuk kun je gericht dan alles losstomen.
Als je er b.v kalkreiniger of vloeibare soda van laat intrekken daar na het gehele bad met de borstel en de stoomreiniger afdoen.
Om dit te voorkomen dat het je nogmaals gebeurd.
Na iedere douche met gloeiend heet water de zeepresten weg spoelen.
Want na iedere douchebeurt blijven zeepresten zitten die na verloop van tijd deze vuile aanslag veroorzaken.