In ieder geval in de grijze container. Je kan het er los in gooien maar ook in een plastic zak anders gaat de container zo stinken.

Als je het er los in wil gooien kan je een waspoederzakje aan de buitenkant (handvat) vastmaken 3 of 4 geurballen erin (dit waren vroeger mottenballen) en dit zakje naar de binnenkant leggen.
Zo heb je nooit een vieze geur in de container. Dit kan je ook in de groene container doen en heb je in de zomer ook geen last van maden.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik begrijp dat je in Belgie woont. Geldt hetzelfde niet in een groene container. Dus in de vuilniszak of grijze container.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, althans in de kattenbak zelf alleszins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad komt dat allemaal los onderin te liggen en krijg je de container smerig aan de binnenkant.
Maar de eigenaar heeft een keus alles in zakken of los in de container.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, bedankt allemaal!

Andere antwoorden (5)

Bij ons: Kattebak in een plastic zakje leeg gooien. Die dicht binden en dan in de vuil container buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit moet bij het restafval (in Nederland voornamelijk de grijze containers). Om stankoverlast te voorkomen zou ik een vuilnisbak buiten zetten en daar het grit in doen. Als deze ongeveer halfvol is (meer niet, anders is deze niet te tillen en kan hij uitscheuren) dan in de container werpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is afhankelijk van het soort kattenbakstrooisel dat je gebruikt.
Ivana
14 jaar geleden
Wij doen het in de blokcontainer van de flat. Volgens mij moet het officieel in de groene otto maar die krijgen we niet omdat we in een flat wonen, ondanks dat we een grote tuin hebben en dus veel groenafval. Wij hebben dus geen gelegenheid om het te scheiden. Het moet gewoon in de blokcontainer van de milieudienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de korrels met zak en al (als je die in de kattenbak gebruikt) uit de kattenbak halen. Knoop erin en weggooien in de grijze container. Dus buiten en niet binnen want dat kan behoorlijk stinken. Ik verschoon zelf de kattenbak 1 keer per week maar schep elke dag de poep en plas eruit. Ik gebruik zelf klontvormende korrels dat vind ik het makkelijks omdat zo de bak het schoonst blijft omdat je het er zo uit schept.