Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het regenwater dat ik gebruik om het sanitair te spoelen is lichtroest van kleur en het stinkt naar rot, wat is de oorzaak hiervan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe vang je dat regenwater op en waar bewaar je het totdat je het gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik, nee, het regenwater loopt rechtstreeks in de regenput en wanneer het wordt gebruikt wordt het via een doorsteekpomp naar de aftappunten gestuurd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de herfst komt er veel organisch materiaal van de bomen met het regenwater mee, je tank in.
Dat gaat nu rotten en dus stinken, maar het geeft tevens een kleurtje aan het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
enkele jaren terug heb ik een dergelijk voorval gehad, maar toen was de oorzaak ergens anders te vinden, namelijk was er bij het doorspoelen van het toilet door de dochter een vochtig doekje (of meerdere) meegestuurd dat ergens in de afvoerleiding bleef hangen, met de verstopping tot gevolg en het geobstrueerd weggespoelde vuile water liep zo naar het laagste punt.

Andere antwoorden (3)

In zuurstofloze omstandigheden geweest, ijzer lost dan op en kleurt rood er weer zuurstof bijkomt (bij vullen spoelbak), ook wordt dan vaak H2S (rotte eieren gas) gevormd, als het zuurstof op is gaan sommige bacteriën sulfaat gebruiken als oxidator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk zitten er algen in je opslagtank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
algen in een regenput ?
Wellicht zit er een dode rat in de regenton/regenopvang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding