Kan in principe al het wasgoed in de droger?

Wij hebben verschillende instellingen op onze droger, waaronder koud drogen.
Ik vraag me af of fleece truien, overhemden, spijkerbroeken, shirtjes, etc... gewoon de droger in kunnen zonder dat ze krimpen met bepaalde instellingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Sommige kledingstukken krimpen wel. Katoen heeft nogal de neiging te krimpen. Kun je rekening mee houden door wat groter te kopen.
Bij mij gaat bijna alles erin. Fleece truien niet, dat vind ik niet nodig, want die zijn uit de wasmachine al bijna droog. Overhemden van mijn man ook niet, omdat ze sneller slijten en dan worden de puntjes van de kraag lelijk. Overigens gaan witte overhemden nog wel eens mee, dat zie je toch niet echt.
Verder gaat alles er ongeveer in, wel soms op lage temperatuur. Nou heb ik wel naaien als hobby, en als ik een lap heb gekocht, gaat het eerst in de wasmachine en droger, zodat het al gekrompen is voor ik er een kledingstuk van maak, dan krimpt het later niet meer. Maar ook gekochte kledingstukken gaan er gewoon in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog vergeten: sommige opdrukken kunnen er niet zo goed tegen, vooral een niet-rekbare opdruk op een rekbaar kledingstuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik durf het niet helemaal te garanderen, maar de kans ik groot dat het niet verder krimpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vooral de aanvulling klopt. Die kunnen ook niet zo goed tegen strijken, dus als je dat wilt strijken, dan dat stuk binnenste buiten strijken.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou...ik heb laatst een trui van mijn man in de droger gedaan, perongeluk, ik had niet opgelet..nu pas ik hem, en hij niet meer. Hij was al regelmatig gewassen maar nooit in de droger geweest. Ik heb ook een aantal vestjes en truien die nogal "losjes" gebreid zijn. (Ik heb er geen andere benaming voor) en die doe ik er ook niet in. Opdrukken die echt dik op een trui/shirt gedrukt zijn, willen in de droger nog wel eens aan elkaar plakken, en als je dat niet direct losttrekt als de kleding nog warm is, dan trek je de opdruk kapot. Jeans krimpen een beetje is mij opgevallen. Fleece krimpt niet, en ik vind zelf dat het in de droger mooier blijft. Overhemden doe ik er juist wel in, en dan direct na het drogen eruithalen. In de meeste gevallen hoef ik ze dan ook niet te strijken ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader heeft ook die instelling.,, en wat moest ik vroeger vaak nieuwe kleding kopen .... Omdat het weer gekrompen was.
Zelf doe ik zelden iets in de droger. Alles hang ik op... Ik heb gelukkig de ruimte
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb helaas de ruimte niet dus ik ben echt op mijn droger aangewezen. Vooral voor beddegoed vind ik het ideaal, en je handdoeken worden zo leker zacht. Ik vind wel dat mijn kleding sneller slijt, dan toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder had/heeft geen wasdroger.

Andere antwoorden (2)

Als het wasgoed in de droger past, KAN het erin.
Of het er net zo mooi uitkomt als dat je het gekocht hebt is een andere vraag.

Kijk naar de etiket die aan je wasgoed zit en hou dat als maximum aantal graden aan.
Zelf droog ik meestal op een iets lagere temperatuur.

Gevoelige stoffen zoals Wol en Zijde liever koud wassen, zeker als het nieuw is en aan een waslijn.

Nieuwe kleding was en droog ik meestal ook iets koeler dan het etiket aangeeft en heb nog nooit kleren gehad die gekrompen zijn oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sokken verdwijnen nog al eens heb ik gehoord. Dus daar voorzichtiger mee zijn. En zoals gezegd op het etiket kijken.