Hoe kan ik Nicotine geur uit bol wol verwijderen?

Het is een gift van mensen die het over hadden en weggooien lijkt me zonde, ik heb het al ingespoten met azijn, maar dit hielp niet. Iemand bruikbare tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

ik zou die bol strak inpakken in een sloop, en vervolgens in de machine gooien voor een wolwasje.
gebruik azijn ipv wasverzachter.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bol wol in een waszakje doen en wassen op het wolprogramma in je wasmachine, met wolwasmiddel en wasverzachter, daarna de bol in het waszakje ophangen aan je waslijn tot het goed droog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een bol wol in de was doet, zelfs in een waszak, dan kun je er nooit meer iets mee maken. De wol gaat dan helemaal vervilten of zodanig in de knoop liggen dat je het uiteindelijk toch moet weggooien.
Het beste wat je nu kunt doen is veel azijn kopen, dat verdelen over drie emmers die je op een rijtje hebt staan. dan pak je één bol en dompelt die volledig in de eerste emmer, voorzichtig uit knijpen boven een lege emmer en dan de bol onderdompelen in de tweede emmer. Als er geen nicotinegeel azijn meer uit loopt is de derde emmer niet noodzakelijk. Anders wel. Witte wol kun je laten weken in soda. Daarna uitspelen onder de koude kraan en de wol laten drogen. Een föhn kan hier handig bij zijn. Ook kun je de natte wol afgerold ophangen en laten drogen.
Als je geen haast hebt kun je de bol ook een poosje wegleggen op een plekje waar jij geen last hebt van de geur. Let wel op dat muizen en ratten er niet in kunnen kruipen. Daar kun je eventueel een geurzakje bij in binden.
Ik weet de kwaliteit van de bol niet die je gekregen hebt, maar wol is tegenwoordig niet meer zo duur als 10 jaar geleden. Bij Pipoos hebben ze veel voor een goede prijs, maar ook de Wibra heeft wol (1 euro!). Weggooien zou een optie kunnen zijn als je er niet zo veel moeite in wil stoppen. Nicotine is gewoon erg lastig weg te krijgen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe de bollen wol met veel zakjes lavendel in een doos of plastic zak en ruik na een week eens hoe het ermee is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of rijg ze aan een oude panty en hang ze buiten in de wind.