Kamer luchten werkt niet, wat nu?

elke dag laat ik mijn kamer luchten (ramen en deuren wijd open en soms zelfs de hele dag). Raar genoeg lijkt het alsof er weinig zuurstof in de lucht hangt. Ook hangt er een rare geur (niet echt muf). Verder heb ik pas ook alle lakens verschoond en alles goed schoongemaakt. Is er verder nog iets wat ik kan doen en wat kan helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K
Amadea
11 jaar geleden
Zet er wat groene planten in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tapijt goed laten reinigen?

Antwoorden (8)

Vochtvreter uitproberen?
Een ruimte hoeft niet altijd muf te zijn om toch last van vocht te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht komt het door de benauwde lucht de afgelopen weken. Buiten is het even warm als binnen en vrijwel windstil. Er is dus weinig beweging van de lucht, waardoor deze blijft hangen in de kamer.
Ik denk vooral blijven luchten, ook wanneer het wat kouder wordt, blijven ventileren.
De geur zal ook dan wel opfrissen. Anders een geurvreter neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook geen was drogen binnen. Kom dat veel tegen bij mensen thuis. Oké als het buiten hondenweer is kan ik het begrijpen maar een condens droger is dan een oplossing. Verder roosters indien aanwezig altijd open zetten. Ook een oplossing kan zijn de afzuigkap op de laagste stand aan. Nadeel is in de winter dat er warme lucht naar buiten verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Proper maken moet u zo-wie-zo regelmatig doen maar dat helpt niet altijd om vreemde geurtjes weg te halen uit een ruimte die te weinig verlucht geweest is in het verleden.
Die geurtjes kunnen overal inkruipen, behang, tapijten, gordijnen enz.
Gordijnen, kussentjes en alles wat los is eens wassen. Tapijten goed luchten.
Alle vaste delen zoals ramen, deuren, kaders, spiegels, tabletten, enz die dan eens afwassen met een scheut ammoniak in uw water.
Verder zijn er nog van die elektrische geurverspreiders, helpt ook zeer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat goed kan helpen is een pan met water en wat huishoudazijn
op het fornuis zetten op laag vuur, dan verdwijnen rare luchtjes, zodra de kachel weer aan is kan je een diep bord/schaaltje met water en azijn op de verwarming zetten.
het helpt echt, als er een vieze/vreemde/rare lucht hangt.

Toegevoegd na 1 minuut:
wat je nu ook kan doen is de ventilator aanzetten om de lucht uit de kamer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb steeds een klein potje met gewone witte azijn op het venstertablet staan, neemt alle nare luchtjes weg.
als je de ventilator aanzet een beetje parfum of luchtverfrisser tegen het vliegwiel spuiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat werkt prima! :)
In huis kunnen gemakkelijk onaangename luchtjes ontstaan. Op de eerste plaats door de toestand van het huis zelf: een vochtig huis ruikt snel muf. Zorg voor voldoende ventilatie. Houd kledingkasten droog door bijvoorbeeld schoteltjes zout of zogenaamde vochtvreters (bij drogist te koop) neer te zetten. Probeer door een betere isolatie het vochtprobleem op te lossen.
Stof, ander vuil en gebrek aan frisse lucht veroorzaken eveneens luchtjes in huis. Lucht kamers, kasten en laden regelmatig. Houd kussens, dekens, dekbedden en spreien fris door ze nu en dan eens buiten te luchten. Maak het huis geregeld schoon; verplaats daarvoor ook eens de meubels en neem daarbij ook de ‘vergeten hoeken’ mee. Was vitrage op tijd en klop de overgordijnen uit. Strooi wat waspoeder en zuig het op met de stofzuiger en je krijgt een heerlijke geur.Stofzuig zorgvuldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je het doet, maar sommige mensen hebben wel 101 producten voor 1 huishouding met allemaal hun eigen chemische luchtje, en dan komen ze soms ook nog aanzetten met chemische luchtverfrissers etc.

Al deze luchtjes en producten door elkaar heen geven soms uiteindelijk een vieze lucht af. Ik heb ooit bij een vriendin de bijkeuken gedweild met groene vloeibare zeep en er kwam een pislucht vrij....na 3 keer dweilen rook het pas fris...ze gebruikte zo'n product dat een glanslaagje na laat....

Probeer zo veel mogelijk te soppen met 1 product bv groene zeep en zet daarna je ramen open totdat de vloer en alles goed droog is. Bij vloerbedekking eenmaal soda erover strooien en de volgende dag opzuigen.

Een schaaltje potpourri met wat druppeltjes lavendel erover zorgt voor een natuurlijke frisse subtiele geur.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het tapijt ens met en stofzuiger kunen opfrisser.
Zo`n stofzuigerverfrisser erin.
Dan van de airwick zo`n luchtverfrissers er neer zetten die
automatischs iedere 36 of 45 minuten een verfrissende boost geven.
Ook is het een idee om op of aan je lampen een thee eikeltje met kettinkje met een geurstick b.v. voor de stofzuigerte hangen.
Werkt prima en verdrijft de geur.
Zo`n stick werkt met name Avonds extra als de lamp aan is en de warmte de kans krijgt om deze geurstick te laten verdampen.
Een goedkope oplossing die effect heeft .
Gebruik dit al jaren hiervoor.