1 rode broek, waar moet je die met mee wassen?

heb 1 rode spijkerbroek in de wasmand liggen. waar moet je die met mee wassen? zelf dacht ik aan of gewoon bij de spijkerbroeken of bij de bonte shirtjes, maar zeker weten doe ik het niet. en hoe zit het met een roze broek (ga er van uit dat dat het zelfde is als de rode broek) alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe er in elk geval een scheut huishoudazijn, ook wel schoonmaakazijn genoemd, bij tegen het afgeven.

Antwoorden (6)

Als je de broek voor de eerste keer wast: een nacht in koud water laten staan. Daarna het liefst met andere roodachtige kleuren wassen op 40 graden. Rood is nogal agressief en je ziet het ook meteen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een wasverzachter en die broek moet je in de bond was doen want dan komen snel de kleurtjes niet door elkaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de eerste keer wassen even apart doen, liefst in de handwas zodat je goed kunt zien of hij heeft afgegeven. Eventueel wat schoonmaakazijn in het water doen. Gewoon biotex voor de handwas werkt ook prima.

Zolang je in de handwas merkt dat hij afgeeft, kun je hem het beste apart wassen, met gelijke kleuren wassen, OF - als je dat hebt - samen wassen met wasgoed waarvan je het niet erg vindt als het verkleurt. Ik was bijvoorbeeld een broek of shirt die *misschien* af gaat geven rustig samen met de handdoeken of met ondergoed, omdat ik er echt geen bal om geef of m'n handdoeken of hemden nu een beetje roze zouden kleuren.

Maar ik heb ook een tweetal truitjes die blijven afgeven, en die doe ik gewoon elke keer in de handwas. Zolang het om één of twee kledingstukken gaat is dat een kleine moeite, en je spaart er je andere wasgoed mee. Zo vaak was je één bepaalde broek als volwassene meestal niet; vies worden doe je niet veel meer als je niet buiten speelt, en vaak is uithangen ook voldoende bij zweetluchtjes of mufheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en je hebt tegenwoordig ook van die kleurdoekjes, die de kleur 'vangen' en uitlopen of afgeven voorkomen. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor van verschillende mensen dat het wel goed werkt. Verschillende wasmiddelfabrikanten hebben hun eigen merk ervan. Lijkt me het proberen waard als je om de één of andere reden toch die broek regelmatig in de wasmachine wilt doen en het water rood blijft kleuren na een paar keer handwas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al deze kleur afgevende kleding samen met mijn handdoeken gewassen. Het boeide mij niet dat hier vlekken in kwamen want het zijn maar handdoeken. Wellicht als je een vrouw bent of hebt dat dit niet meer gaat, zo, dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik als vrouw doe dat ook zo. Haha
Gewoon wassen in de wasmachine. Maar dan alleen die broek. Kost misschien een euro, maar dan is je rode broek schoon en je andere kleding onaangetast. Is veel meer waard! Niet te veel wasmiddel gebruiken, want je hebt maar 1 ding in de wasmach.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat rood roze paars bruin en oranje bijelkaar gewassen kan worden. Als de broek niet nieuw is is er bij deze "bonte" was geen enkel probleem.
Ik zou hem dus bij je bonte shirtjes doen, niet bij de spijkerbroeken.